Lars Ulrich musiał sprzedać kolekcję płyt, by nakarmić Metallikę

Maciej Koprowicz
11.08.2017 10:09
Lars Ulrich musiał sprzedać kolekcję płyt, by nakarmić Metallikę Fot. Gonzales Photo/Avalon/REPORTER

Muzycy Metalliki są dziś milionerami, ale na początku kariery liczyli się z każdym centem. Lars Ulrich musiał wyprzedawać swoje cenne płyty, by mieć za co kupić coś do jedzenia.

James Hetfield i spółka należą do najbogatszych rockmanów świata. Zespół zajął 15. miejsce na liście najlepiej zarabiających wykonawców 2016 roku, więc może sobie pozwolić na życie w luksusie. Ale gdy zaczynali przygodę z muzyką, w rejonie Bay Area wcale nie było kolorowo.

Metallica powstała w 1981, a swój debiutancki album, „Kill ‘Em All”, który odniósł pewien komercyjny sukces wydała dwa lata później. Pierwsze miesiące działalności upłynęły młodym metalowcom na dorobku na desperackiej walce o byt. Zanim zarobili miliony na swoim thrashu byli tak biedni, że nie mieli nawet co do gara włożyć.

Perkusista Lars Ulrich wspominał dawne czasy w wywiadzie dla kanadyjskiego „Voir”. Przyznał, że sytuacja finansowa zespołu była tak krytyczna, że musiał sprzedać swoją kolekcję płyt. Każdy metalowiec potwierdzi, że to ogromne wyrzeczenie:

Sprzedałem moje siedmiocalowe single, EP-ki. Sprzedałem całe pudło niejakiemu Johnowi Strednansky’emu za 300 dolarów. Potrzebowaliśmy pieniędzy, żeby jeść. Przejedliśmy je.

Kiedy już działalność „Mety” zaczęła przynosić wreszcie pierwsze profity, Ulrich próbował odbudować swoją cenną kolekcję:

Potem odkupiłem część tych singli z powrotem. Ale wtedy musiałem zrobić to, co było trzeba.

Wbrew pozorom, nawet już uznane gwiazdy rocka nie zawsze żyją w bogactwie. Dowodem na to jest choćby Chino Moreno z Deftones, który przyznał, że musi często jeździć w trasy koncertowe, by móc się utrzymać.

Metallica w Polsce 2018

Z pewnością jednym z koncertowych wydarzeń roku będzie koncert Metalliki w Krakowie, w TAURON Arenie Kraków. Odbędzie się 28 kwietnia 2018. Informację o koncercie podano w marcu 2017, a wejściówki rozeszły się w tempie wprost błyskawicznym – jeszcze w dniu rozpoczęcia ich sprzedaży!

Maciej Koprowicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.