Ludzie po trzydziestce przestają szukać nowej muzyki. Tak wykazały badania
Maciej Koprowicz
08.06.2018 15:47
Ludzie po trzydziestce przestają szukać nowej muzyki. Tak wykazały badania Fot. kaboompics/Pixabay, mistrz pejnta

Interesujące wnioski wynikają z badania, przeprowadzonego przez platformę Deezer. Po ukończeniu 30. roku życia tracimy zainteresowanie poznawaniem nowych utworów i wykonawców.

Za co kochamy muzykę? Powie ktoś – za to, że jej świat jest tak duży i zróżnicowany. Muzyki jest tyle, że nie da się poznać wszystkich utworów i wykonawców. Nawet ci najbardziej osłuchani melomani wciąż mają jeszcze wiele do odkrycia, tym bardziej, że stale powstają nowe piosenki i na scenę wkraczają nowi wykonawcy.

Ale czy rzeczywiście w słuchaniu muzyki chodzi nam o kolejne muzyczne odkrycia? Badanie przeprowadzone na zlecenie platformy streamingowej Deezer wykazało, że po ukończeniu 30 lat i pół roku słuchacze popadają w „muzyczny paraliż” i tracą zainteresowanie poszukiwaniem nowych dźwięków. Po osiągnięciu tego wieku wystarcza im słuchanie dobrze znanych, sprawdzonych wykonawców.

Po 30-tce nie chcemy poznawać nowej muzyki

Badanie przeprowadzono na próbie 1000 słuchaczy z Wysp Brytyjskich.  60% ankietowanych stwierdziło, że nie szuka nowej muzyki, ograniczając się do słuchania w kółko stale tych samych piosenek.

Z badań wynika, że najszybciej z muzycznych poszukiwań rezygnują mieszkańcy Anglii Północno-Zachodniej i Walii – ci pierwsi w wieku zaledwie 23 lat i 9 miesięcy, a ci drudzy po ukończeniu 24 lat. Pozytywnym wyjątkiem okazują się Szkoci, którzy szukają nowej muzyki aż do czterdziestki.

Zgodnie z wynikami anikety, szczytowym okresem poszukiwań nowej muzyki jest 24. rok życia - 75% przepytanych osób w tym wieku odpowiedziało, że w ciągu tygodnia słucha 10 lub więcej nowych utworów.

Wśród powodów, dla których Wyspiarze dają sobie spokój z szukaniem nowej muzyki, są oczywiście tak prozaiczne, jak dzieci, rodzina, praca i tym podobne. Wśród odpowiedzi wyróżniał się jednak argument, że słuchacze czują się przytłoczeni ilością nowej muzyki, ukazującej się na rynku. Takiej odpowiedzi udzieliło 19% ankietowanych.

Co sądzicie o wynikach tego badania?

Maciej Koprowicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.