22.06.2018 13:35

„Nothing Compares 2U" to teraz „Nothing Compares To...YouTube". Użytkownicy Twittera przerabiają nazwy rockowych klasyków

W ostatnim czasie na platformie Twitter rekordy popularności bije hasztag #MillennialClassicRock. Za jego pomocą internauci tworzą zabawne przeróbki tytułów popularnych rockowych kawałków.

Twitter
foto: shutterstock.com

W czerwcu 2018 roku wśród użytkowników Twittera pojawiła się nowa moda. Masowo przerabiają nazwy znanych rockowych piosenek, tak by odzwierciedlały wrażliwość współczesnych młodych ludzi. Posty podpisują hasztagiem #MillennialClassicRock.

Treść tweetów najczęściej odnosi się do najbardziej absurdalnych rzeczy łączonych z Millennialsami, przez które tak często są wyśmiewani w internecie. Artykuły o tym, co tym razem zrujnowało młode pokolenie pojawiają się w sieci niemalże cały czas, również na Twitterze. W postach znajdziemy więc wzmianki o ich przesadnym zamiłowaniu do technologii czy trudnościach w interakcjach społecznych.

Twitter wyśmiewa znudzonych Millennialsów

We wpisach powstały nowe nazwy największych rockowych przebojów. Były to kawałki m.in.Queen, Aerosmith oraz The Rolling Stones.

W tweetach pojawiło się mnóstwo odniesień do współczesnej popkultury oraz zachowań popularnych wśród młodych ludzi. Żartowano przede wszystkim z ich obojętności i znudzenia, czyli częstego tematu memów. I tak na przykład w hitach Bruce’a Springsteena „Born in the USA” oraz „Born To Run” słowo „born”(urodzony) zamieniono na „bored”(znudzony).

Innym zabiegiem mającym podkreślić panującą wśród młodych apatię, było zamienianie w tytułach utworów wyrazu „Me” na często używane do wyrażenia niechęci „Meh”. Tym samym powstały perełki w stylu „Call Meh” zespołu Blondie czy„Take On Meh” grupy A-Ha. Szlagier z lat 80. pojawił się na platformie również w wersji nawiązującej do ruchu #MeToo – z tego osobliwego połączenia powstało „Take On Me Too”.

YouTube i Starbucks w rockowych klasykach

Powszechne zobojętnienie to tylko jedna z wielu rzeczy, z których kpili użytkownicy portalu społecznościowego. Wyśmiewając ruch przeciwników szczepień, najbardziej znany fragment utworu Pink Floyd „Another Brick In The Wall Part 2” przerobili na „We Don’t Need No Vaccinations” („Nie potrzebujemy żadnych szczepień”).

W myśl internautów hit Sinnead O’Connor, „Nothing Compares 2U” współcześnie mógłby brzmieć „Nothing Compares To YouTube”(„Nic nie może równać się z Youtubem”). Grupa The Eagles nie witałaby nas dzisiaj w „Hotelu California”. Bardziej odpowiednie zdaniem niektórych byłoby umieszczenie w tytule sieci kawiarni („Welcome To The Starbucks California”).

Sztuczne słodziki w utworze Def Leppard

W dzisiejszych czasach zdrowie odżywianie to jeden z tematów numer jeden, wśród postów nie mogło więc zabraknąć tego typu prześmiewczych komentarzy. Szczególną popularnością w twitterowych przeróbkach cieszyła się piosenka Def Leppard – „Pour Some Sugar On Me” (czyli „Wysyp na mnie trochę cukru”).

Skąd to zainteresowanie? Wśród zwolenników zdrowego stylu życia spożywanie białego cukru jest absolutnie niedopuszczalne. Sprytni internauci postanowili umieścić jego popularne zamienniki, stewię i słodzik z agapy właśnie w tytule kawałka Def Leppard. W ten sposób narodziły się na przykład utwory „Pour Some Stevia On Me” albo idące jeszcze dalej „Pour Some Agape Organic Sweetener On Me”.

Przerobione tytuły kawałków The Police i Bryana Adamsa

W tweetach poruszono rzecz jasna mnóstwo innych tematów bliskich Millennialsom. Pojawiły się wzmianki o bardzo popularnych obecnie e-papierosach (w utworze The Police „Every Breath You Vape”) czy przywiązania młodego pokolenia do telefonów - tu zmieniono nieco fragment innego kawałka grupy „Message In The Bottle na „I’ll Send That SOS To The World” na „I’ll Send That SMS To The World".

Jeden z użytkowników postanowił nawet wymyślić całkiem nową, bardziej współczesną wersję utworu Bryana Adamsa „Summer of '69”.

"

Dostałem swojego pierwszego prawdziwego Iphone’a, kupionego od jakiegoś gościa w sieci. Pisałem na nim, aż palce zaczęły mi krwawić, tak było w lato 2009 "

Czy tak duża popularność hasztagu sprawi, że na platformie będzie pojawiało się więcej muzycznych zabaw? Mamy taką nadzieję. Ci, którzy są zainteresowani akcją, więcej postów mogą znaleźć pod hasztagiem #MillennialClassicRock.

Co sądzicie o akcji na Twitterze?

Olga Konarzycka
Tagi: Newsy Muzyka