14.11.2018 17:57

Spotify pomoże kobietom w rozwoju kariery w branży muzycznej

Serwis streamingowy Spotify nawiązał współpracę z organizacją non-profit SoundGirls. Chcą wspólnymi siłami poprawić sytuację kobiet na rynku muzycznym.

Konsola dźwięku
foto: g_sakketos/pixabay

Statystyki pokazują, że kobiety stanowią poniżej 5 procent osób zaangażowanych zawodowo w działalność muzyczną. Współpraca jednego z najpopularniejszych serwisów streamingowych - Spotify i organizacji SoundGirls ma pomóc to zmienić.

Spotify pomoże kobietom w rozwoju kariery w branży muzycznej

Karrie Keyes (wieloletnia inżynierka dźwięku Pearl Jam) i Michelle Sabolchick Pettinato założyły SoundGirls, żeby poszerzyć możliwości dziewczyn i kobiet w rozwijaniu muzycznej kariery. Serwis Spotify wspólnie z organizacją rozpoczął promocję żeńskiego katalogu, gdzie z łatwością możemy znaleźć listę dokonań i kontakt do kobiet z branży muzycznej. Co więcej, każda osoba na świecie może dodać własne dane i podzielić się umiejętnościami. Dzięki temu dotarcie do kobiet zajmujących się muzyką, będzie znacznie łatwiejsze dla potencjalnych pracodawców.

Kerry Steib dyrektor do spraw wpływu społecznego w Spotify zapewnił, że serwis uczynił katalog jeszcze bardziej przejrzystym i użytecznym. Celem platformy jest także jego odpowiednia promocja, która ma zapewnić równość kobiet w branży muzycznej oraz obalić mit, który sugeruje, że w zawodach takich jak inżynier czy realizator dźwięku brakuje płci pięknej, dlatego są zdominowane przez mężczyzn.

Pracownica Spotify złożyła pozew do sądu w związku z dyskryminacją płciową

Co ciekawe, serwis Spotify niedawno został pozwany przez jedną z pracownic za dyskryminację płciową. Kobieta zarzuciła firmie niesprawiedliwość w kwestii wysokości wynagrodzeń oraz dostosowywania zadań do kwalifikacji pracowników. Serwis oświadczył wówczas, że oskarżenia są bezpodstawne. 

Joanna Chojnacka
Tagi: Rock News Spotify