13.08.2018 14:06

Spotify pozwoli użytkownikom darmowej wersji pomijać reklamy?

Platforma streamingowa ma nowy pomysł na kwestię reklam w darmowej wersji serwisu. Możliwe, że już niedługo Spotify umożliwi, wzorem YouTube, pomijanie niechcianych reklam.

Spotify pozwoli użytkownikom darmowej wersji pomijać reklamy?
foto: Shutterstock

Spotify to jeden z największych serwisów streamingowych na świecie. W jego bazie znajdziemy ponad 30 milionów utworów muzycznych, których słuchać możemy za darmo.

Oczywiście, za darmo tylko w teorii. W bezpłatnej wersji Spotify pomiędzy słuchanymi piosenkami prezentowane są dźwiękowe reklamy, czasem również reklamowe filmiki wideo. Aby się ich pozbyć i móc cieszyć się muzyką nieprzerywaną irytującymi dżinglami, należy wykupić płatną subskrypcję Premium.

Spotify - pojawi się pomijanie reklam?

Być może jednak Spotify pozwoli użytkownikom wersji bezpłatnej na pomijanie reklam – przynajmniej niektórych. Serwis testuje na rynku w Australii opcję o nazwie Active Media. Jej założeniem jest umożliwienie pomijania reklam darmowym użytkownikom, by mogli słuchać tylko takich spotów reklamowych, które ich samych interesują.

Przedstawiciele platformy zapowiadają, że reklamodawcy mieliby płacić jedynie za odtworzone w całości reklamy. Wprowadzenie możliwości pomijania pozwoliłoby natomiast na lepsze poznanie zachowań i oczekiwań użytkowników.

Danielle Lee ze Spotify powiedziała portalowi Adage.com:

"

Mamy hipotezę, że to pomoże nam polepszyć inteligencję i umożliwi bardziej spersonalizowany odbiór wśród bardziej zaangażowanej publiczności. "

Na razie w darmowej wersji Spotify nie ma opcji pomijania reklam i użytkownicy skazani są na ich odsłuchiwanie w całości. Jeśli rezultaty na australijskim rynku okażą się zadowalające dla platformy, możliwe jest pojawienie się opcji Active Media na całym świecie.

Spotify – wersja bezpłatna

Spotify ogłosiło, że z darmowej wersji ich serwisu korzysta 101 milionów osób na całym świecie. Choć nie płacą za subskrypcję, to i tak generują 10% zysków platformy, na które składają się wpływy z reklam.

Maciej Koprowicz
Tagi: Rock News Spotify