Spotify zaczyna sprzedawać bilety. Szykuje kolejną rewolucję na rynku muzycznym?

11.08.2022 14:45
Spotify zaczyna sprzedawać bilety. Szykuje kolejną rewolucję na rynku muzycznym? Fot. Davide Bonaldo/Sipa USA/East News

Muzyczne serwisy streamingowe kompletnie zmieniły sposób, w jaki słuchamy na co dzień swoich ulubionych artystów. Na czele tej rewolucji stał Spotify, który postanowił ostatnio ruszyć z kolejną inicjatywą.

Spotify zaczęło sprzedawać bilety na koncerty

Wygląda na to, że Spotify wchodzi na rynek sprzedaży biletów na koncerty. Firma założyła nową stronę tickets.spotify.com, na której mogą kupić wejściówki na koncerty bez korzystania z usług pośredników pokroju Ticketmaster, czy w przypadku Polski eblietu.pl, czy Empiku.

Polecamy

Billboard poinformował, że strona ruszyła 10 sierpnia i na razie w ofercie są bilety na koncerty 7 artystów "biletowanych przez Spotify" - mowa tu o Limbeck, Annie DiRusso, Crows, Dirty Honey, Tokimonsta, Four Years Strong oraz Osees. Użytkownicy mogą kupić wejściówki na nadchodzące imprezy wspomnianych artystów, a także mogą sprawdzać, ile pieniędzy już wydali i jakie bilety kupili za pomocą usługi. 

Rzecznik prasowy Spotify wyjaśnił w oświadczeniu dla Billboardu, że strona jest obecnie eksperymentem i na razie firma nie ma zbyt dużych planów marketingowych dla platformy:

Jako Spotify, całkiem często testujemy nowe produkty i pomysły, żeby ulepszyć doświadczenie użytkowników. Część z nich staje się potem stałym punktem naszej usługi, inne są po prostu ważną lekcją. Tickets.spotify.com to po prostu kolejny taki test. Nie mamy na ten moment więcej wieści na ten temat.

Polecamy

Całość jest oczywiście spowodowana tym, że użytkownicy wychodzą z aplikacji Spotify, by zakupić bilety na koncerty ulubionych artystów za pośrednictwem innych serwisów. W czerwcowym poście na blogu firmy pojawiło się oświadczenie, w którym firma wyjaśniła, że zamierza się zająć tym "problemem":

Uważamy, że Live Events Feed to szansa na zamknięcie tego koła. To pomoże ułatwić fanom podejmowanie decyzji, zmniejszy rywalizacje między artystami i pomoże też promotorom tych koncertów.

Live Events Feed ma zawierać listy koncertów od partnerów firmy, takich jak Ticketmaster, AXS, DICE, Eventbrite, See Tickets, itp.

Naszym celem jest sprawienie, że fani będą wiedzieli o wszystkich nadchodzących imprezach z udziałem ich ulubionych artystów. Wierzymy, że jeżeli uda się to nam zrealizować, to możemy zachęcić większą ilość fanów do chodzenia na większą ilość imprez i tym samym pomóc artystom w wypełnianiu aren i klubów. 

Polecamy
Kamil Kacperski
Kamil Kacperski Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.