05.02.2018 11:42

Utwór Nirvany wykorzystany w reklamie sieci komórkowej z okazji Super Bowl

Melodia utworu „All Apologies” pojawiła się w spocie operatora telefonii komórkowej. Wyemitowano go w bloku reklamowym towarzyszącym najważniejszemu wydarzeniu sportowemu w USA.

Utwór Nirvany wykorzystany w reklamie sieci komórkowej z okazji Super Bowl
foto: Niels van Iperen/Retna/Photoshot/REPORTER/EAST NEWS

Finał rozgrywek futbolu amerykańskiego National Football League to obok Dnia Niepodległości i Święta Dziękczynienia najważniejsza data w kalendarzu Amerykanina. Tegoroczna jego edycja odbyła się 4 lutego 2018 w Minneapolis – drużyna Philadelphia Eagles pokonała New England Patriots.

Super Bowl, bo taką nazwę nosi finałowy mecz, jest wydarzeniem daleko wykraczającym poza sferę sportu. W przerwie spotkania zawsze występują najpopularniejsi amerykańscy muzycy - w tym roku był to Justin Timberlake, który wykonał m.in. „I Would Die 4 U” Prince’a. W przerwach meczu telewizje wyświetlają trailery najbardziej wyczekiwanych produkcji filmowych - tym razem był to m.in. zwiastun filmu „Solo” z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. Finał corocznie gromadzi ogromną widownię przed telewizorami, a co za tym idzie, ceny reklam w blokach reklamowych towarzyszących meczowi są astronomicznie wielkie. Jednak największe firmy działające za Oceanem za punkt honoru stawiają sobie wykupienie spotu w tym najcenniejszym czasie reklamowym.

Reklamy emitowane w czasie Super Bowl najczęściej nie są standardowymi spotami, które można oglądać codziennie w telewizji. Wielkie firmy przygotowują na tę okazję specjalne firmy reklamowe, często nie zachwalające po prostu danego produktu, a niosące ważne przesłanie. Tak zrobił w tym roku operator telefonii komórkowej T-Mobile. W jego spocie pod tytułem #LittleOnes zaprezentowano dzieci o różnych kolorach skóry, co ma podkreślać równość wszystkich ludzi.

Urocza reklama zwróciła uwagę fanów muzyki za sprawą jej muzycznego tła, którym jest utwór „All Apologies” Nirvany z albumu „In Utero” z 1993 roku. Kurta Cobaina i kolegów niestety nie słyszymy – melodia została zagrana na ksylofonie w konwencji dziecięcej kołysanki.

Dla porównania – oryginał:

Jak oceniacie wykorzystanie, było nie było, piosenki Nirvany w telewizyjnej reklamie?

Maciej Koprowicz
Tagi: #Kurt Cobain #Nirvana #Rock News