28.06.2018 12:00

Wyciek danych w Ticketmasterze. Firma radzi, co należy zrobić, by nie paść ofiarą oszustów

Wszyscy klienci Ticketmastera powinni zapoznać się z informacją na temat naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.

Strona Ticketmaster
foto: shutterstock.com

Firmę Ticketmaster zna na pewno każdy fan muzyki - zajmuje się ona sprzedażą biletów i jest jednym z największych graczy w tej branży. Niestety nawet najwięksi mogą mieć sporo nieprzyjemności z powodu hakerów.

23 czerwca 2018 roku brytyjski Ticketmaster zanotował atak złośliwego oprogramowania w narzędziu do komunikacji z klientami, którą dostarcza Inbenta Technologies. Gdy zauważono atak postanowiono dezaktywować globalnie usługi związane z tą firmą. W konsekwencji incydent dotknął mniej niż 5%.

Wyciek danych w Ticketmasterze

W związku z tym zajściem Ticketmaster Polska stworzył specjalną stronę bezpieczenstwo.ticketmaster.pl, na której udzielono wszelkich informacji na ten temat:

"

W wyniku działania produktu Inbenta na stronach internetowych Ticketmaster International, niektóre dane osobowe Klientów lub dane dotyczące płatności mogły zostać pozyskane przez nieznaną stronę trzecią. Skontaktowaliśmy się z Klientami, których może dotyczyć naruszenie danych osobowych. Brytyjscy Klienci, którzy kupili lub próbowali zakupić bilety od lutego do 23 czerwca 2018, mogą być narażeni, podobnie jak pozostali Klienci Ticketmaster, którzy kupili lub próbowali zakupić bilety od września 2017 do 23 czerwca 2018. "

Firma doradza, by zapobiegawczo klienci zresetowali swoje hasła, przy kolejnym logowaniu do swoich kont, jak również weryfikowali konta bankowe, by szybko zareagować, gdyby okazało się, że padliśmy ofiarą oszustwa. 

Ticketmaster zdradził, że odpowiedni zespół cały czas pracuje nad tym, by zapewnić bezpieczeństwo klientom. Ticketmaster współpracuje obecnie również prężnie z bankami.

Ticketmaster przejął Ticketpro

Firma cały czas prężnie się rozwija i na początku stycznia 2018 Ticketpro, który został założony w 1992 roku w Czechach, oficjalnie ogłosił swoje przejęci przez Ticketmaster Entertainment, Inc. Co więcej firma chce wprowadzić technologię rozpoznawania twarzy na koncertach. Możliwe, że dzięki tej metodzie wchodzenie na koncerty będzie znacznie łatwiejsze i bardziej sprawne.

Aleksandra Degórska
Tagi: Rock News