08.11.2018 15:58

YouTube w ostatnim roku wypłacił branży muzycznej 1,8 miliarda dolarów

Najnowszy raport serwisu YouTube donosi, ile przemysł muzyczny zarobił za sprawą reklam w serwisie.

YouTube
Foto: shutterstock.com

Według raportu serwisu od października 2017 roku do września 2018 roku YouTube wypłacił osobom związanym z branżą muzyczną aż 1,8 miliarda dolarów. Kwota uzbierała się za sprawą wyświetleń reklam umieszczanych w teledyskach i innych filmach związanych z muzyką, które można znaleźć na stronie.

Raport serwisu YouTube za ostatni rok

Raport platformy YouTube zachęca także użytkowników do jeszcze częstszego korzystania z ich oferty. Chwali się sukcesami na podstawie teledysku Taylor Swift „Shake It Off”, który został obejrzany w serwisie aż 2,5 miliarda razy. To dziesięciokrotnie lepszy wynik od liczby odtworzeń utworu w znanych serwisach streamingowych.

YouTube podkreśla również, że ma na koncie aż 100 filmów, które zostały obejrzane miliard razy. W roku 2015 liczba ta wynosiła zaledwie 15. Platforma inwestuje również w walkę z nielegalnym wykorzystywaniem muzyki bez zgody jej autorów. Działania te w 2017 roku kosztowały serwis aż 100 milionów dolarów.

Muzycy kontra YouTube

Chociaż kwoty o których mowa w raporcie są ogromne, wielu artystów nadal walczy z serwisem YouTube.  Slash, U2, Linkin Park podpisali petycję przeciwko YouTube'owi, a perkusista Anthrax oskarżał platformę o kradzież. Serwis nie zostaje obojętny na oskarżenia i próbuje poprawić swój wizerunek wśród artystów oferując im coraz to nowsze rozwiązania w prowadzeniu kanałów.

Joanna Chojnacka
Tagi: #Rock News #YouTube