YouTube w ostatnim roku wypłacił branży muzycznej 1,8 miliarda dolarów

Joanna Chojnacka
08.11.2018 15:58
YouTube w ostatnim roku wypłacił branży muzycznej 1,8 miliarda dolarów Fot. shutterstock.com

Najnowszy raport serwisu YouTube donosi, ile przemysł muzyczny zarobił za sprawą reklam w serwisie.

Według raportu serwisu od października 2017 roku do września 2018 roku YouTube wypłacił osobom związanym z branżą muzyczną aż 1,8 miliarda dolarów. Kwota uzbierała się za sprawą wyświetleń reklam umieszczanych w teledyskach i innych filmach związanych z muzyką, które można znaleźć na stronie.

Raport serwisu YouTube za ostatni rok

Raport platformy YouTube zachęca także użytkowników do jeszcze częstszego korzystania z ich oferty. Chwali się sukcesami na podstawie teledysku Taylor Swift „Shake It Off”, który został obejrzany w serwisie aż 2,5 miliarda razy. To dziesięciokrotnie lepszy wynik od liczby odtworzeń utworu w znanych serwisach streamingowych.

YouTube podkreśla również, że ma na koncie aż 100 filmów, które zostały obejrzane miliard razy. W roku 2015 liczba ta wynosiła zaledwie 15. Platforma inwestuje również w walkę z nielegalnym wykorzystywaniem muzyki bez zgody jej autorów. Działania te w 2017 roku kosztowały serwis aż 100 milionów dolarów.

Muzycy kontra YouTube

Chociaż kwoty o których mowa w raporcie są ogromne, wielu artystów nadal walczy z serwisem YouTube.  Slash, U2, Linkin Park podpisali petycję przeciwko YouTube'owi, a perkusista Anthrax oskarżał platformę o kradzież. Serwis nie zostaje obojętny na oskarżenia i próbuje poprawić swój wizerunek wśród artystów oferując im coraz to nowsze rozwiązania w prowadzeniu kanałów.

Joanna Chojnacka Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.