Pogoda
22.01.2016 17:20

1000 pracowników Google blokuje reklamy

Google walczy z nieuczciwymi reklamami zanim zdążą się one wyświetlić internautom. Na całym świecie już ponad 1000 pracowników giganta blokujących nie spełniających wymagań banerów.

1000 pracowników Google blokuje reklamy
foto: Xhacker, CC BY-SA 3.0

Trzeba przyznać, że mają dużo pracy: w 2015 roku Google zablokował 780 milionów reklam. Ten wynik został osiągnięty wspólnymi siłami ludzi i oprogramowania wyspecjalizowanego w odszukiwaniu prób przemycenia złośliwych lub nieuczciwych banerów.

Pracownicy Google sprawdzają, czy reklamowane oprogramowanie nie będzie zagrażać użytkownikom oraz czy spełniają regulacje prawne. 12,5 milionów zablokowanych reklam promowało podejrzane środki farmakologiczne. 17 mln udawało komunikaty systemowe, aby wymusić kliknięcie.

Ze statystyk udostępnionych przez Google wynika też, pracownicy zablokowali ponad 30 tysięcy witryn za wprowadzające w błąd twierdzenia; dalsze 7 tysięcy próbowało wykraść dane użytkownika.

10 tysięcy stron próbowało reklamować potencjalnie szkodliwie oprogramowanie. Do tego worka Google wrzuca aplikacje trudne do usunięcia, naciągające użytkowników na wysokie opłaty za użytkowanie.

10 tysięcy stron i 18 tysięcy kont zostało zablokowane ze względu na próby sprzedaży podróbek.

Podobne działania prowadzone są w ramach sklepu Google Play, gdzie sprawdzane są aplikacje serwuje użytkownikom reklamy. W 25 tysiącach programów przestano wyświetlać reklamy. Jedną z przyczyn było umiejscowienie ich bardzo blisko przycisków aplikacji, tak by zwiększyć szansę na przypadkowe ich wciśnięcie.

Blokując reklamy Google nie działa tylko w obronie internautów - chroni także siebie. Na wyszukiwarkę nałożono między innymi karę w wysokości 500 mln dolarów za wyświetlanie wprowadzających w błąd reklam medycznych.

Czy Wy blokujecie reklamy?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet