Pogoda
06.11.2018 13:10

Ad-block w Chromie będzie blokować całe strony

Od grudnia 2018 Google przestaje bawić się ze stronami, które serwują użytkownikom nieetyczne reklamy – Chrome będzie blokować je całkowicie.

Google Chrome
foto: materiały prasowe

Za niewłaściwe uznawane są formy reklamowe, które oszukują użytkownika co do swojej natury. Jako przykłady podano grafikę sugerującą bycie interfejsem odtwarzacza wideo, a tak naprawdę przekierowującą do pobierania i instalowania aplikacji, czy też przycisk zamykający reklamę wywołujący kilka kolejnych wyskakujących okienek.

Do tej pory Google Chrome starał się blokować takie nieetyczne reklamy, pozostałe formy wyświetlające się na danej witrynie zostawiając bez żadnej ingerencji.

W nowej wersji przeglądarki, oznaczonej numerem 71 i mającej mieć premierę w grudniu 2018, sposób traktowania stron pokazujących nieetyczne reklamy znacznie się zmieni – jeśli witryna podpadnie algorytmom ad-blocka, Chrome nie pokaże na danej stronie żadnej reklamy. Nawet tej „grzecznej”.

Chrome będzie blokować reklamy na całych stronach

Google zapowiada, że tak daleko idący ban na wyświetlanie reklam będzie obowiązywać na „małej liczbie stron”. Ich właściciele zostaną ostrzeżeni przez giganta z 30-dniowym wyprzedzeniem, tak by mogli zrezygnować z pokazywania nieetycznych formatów i zachować możliwość wyświetlania reklam.

Witryny pokazujące oszukańcze reklamy będą mogły być zgłaszane przez samych użytkowników.

Google podkreśla, że wbudowany w przeglądarkę Chrome ad-block można w każdej chwili wyłączyć – tylko od użytkownika zależy, czy chce wykorzystywać go podczas przeglądania internetu.

Wbudowanie funkcji blokowania reklam do przeglądarki Google wywoływało początkowo dużo zdziwienia – gigant internetowy zarabia na ich pokazywaniu, wyglądało to więc na klasyczny przykład podcinania gałęzi, na której się siedzi.

Prawdziwym celem Google była jednak próba ograniczenia stosowania przez użytkowników ad-blocków usuwających wszystkie reklamy – Chrome nie pokazuje tylko tych formatów, które są za bardzo inwazyjne i przeszkadzają w oglądaniu zawartości strony.

W ten sposób użytkownicy otrzymują spokój korzystania z sieci, a strony internetowe mogą cieszyć się przychodami ze sprzedawanych reklam.

Używacie ad-blocków?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet