Pogoda
23.01.2020 12:40

Allegro Gadane. Ruszył portal społecznościowy dla użytkowników serwisu

Allegro uruchomiło serwis społecznościowy, który ma stać się „wspólną przestrzenią do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie”. Wygląda jak forum dyskusyjne.

smartfon z Allegro gadane
foto: materiały prasowe Allegro

Allegro rządzi w polskim handlu internetowym. Platforma służy tysiącom sprzedawców i milionom klientom, którzy czasem o swoich doświadczeniach z zakupów chcieliby się po ludzku z kimś podzielić.

Najczęściej robiono to na Facebooku, gdzie znaleźć można mrożące krew w żyłach historie o nieporozumieniach i nieudanych transakcjach zawieranych na Allegro. Użytkownicy lubią się też żalić na wprowadzane przez serwis zmiany, w szczególności na podwyżki prowizji.

Allegro
Allegro
Przeczytaj także UOKiK sprawdzi, czy Allegro złamało prawo antymonopolowe. Możliwa kara to 10% rocznego obrotu

Allegro Gadane ma być miejscem, w którym wszystkie swoje przemyślenia i spostrzeżenia będzie można udostępnić innym osobom zaangażowanym w handel w serwisie. Złośliwi internauci już twierdzą, że to plan platformy mający sprawić, że co dzieje się na Allegro, zostanie na Allegro i będzie przez Allegro moderowane.

allegro_gadane_02

Allegro Gadane wystartowało. Serwis społecznościowy dla kupujących i sprzedających

Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro, zbywa te sugestie.

"

Allegro tworzy 18-milionową społeczność kupujących i sprzedających, którzy lubią i chcą ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą. Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu. "

Allegro podkreśla, że jest jednym z pierwszych polskich przedsiębiorstw, które stworzyło dla użytkowników miejsce, w którym mogą „swobodnie komunikować się ze sobą”.

"

W serwisie znaleźć można fora tematyczne podzielone na kategorie oraz blog z artykułami na temat społeczności i samego Allegro. Zalogowani użytkownicy mogą zamieszczać nowe posty i odpowiadać na pytania innych członków, śledzić i oceniać dyskusje, a także otrzymywać mailowe powiadomienia o postach i wątkach. Ciekawym rozwiązaniem jest system rang, które otrzymuje się za aktywności i staż na forum, startując od poziomu Nowicjusza. W serwisie nie zabrakło też rozwiązania dla wielbicieli szybkich reakcji – oznaczenie „W punkt!” można przyznać konkretnej odpowiedzi, jeżeli uważa się ją za trafną, prawidłową czy wartościową lub jeżeli chce się po prostu wyrazić poparcie dla jej autora. "

Na pytania zadawane przez użytkowników mają odpowiadać pracownicy Allegro, którzy będą śledzić pojawiające się na Allegro Gadane wątki i odpowiednio na nie reagować.

Zobacz także: Allegro wprowadziło zakupy bez konieczności płacenia. Jak działa nowa funkcja? 

Korzystacie z Allegro?

Tagi: Internet