Pogoda
05.09.2016 09:31

Alpine ma kosztować tyle, co Cayman i 4C

Francuzi się cenią. Najnowszy model kultowej marki wskrzeszonej do życia – znanej niegdyś z tworzenia sportowych aut z silnikami z tyłu – ma kosztować tyle, co główni konkurenci, czyli Porsche Cayman i Alfa Romeo 4C.

Alpine ma kosztować tyle, co Cayman i 4C
foto: materiały prasowe

Dyrektor generalny Renault Australia – Justin Hocevar – podczas lokalnej konferencji ujawnił, że zakup następcy A110 będzie wydatkiem o równowartości od ponad 220 000 zł do 265 000 zł. To pułap konkurencyjnych modeli. Alpine A120 został opracowany w filozofii poprzednika oraz Alfy Romeo 4C. Nie chodzi w nim bowiem o moc, tylko jej stosunek do masy. Szczególnie imponować ma ten drugi parametr.

Kultowy model A110 był produkowany w latach 60. i 70. XX wieku. Sylwetka A120 ma bazować na koncepcie Alpine Celebration Concept i przywodzić na myśl swój pierwowzór. Pod jego maską znajdzie się jednostka znana z Clio RS, jednak w tym wydaniu jej pojemność zostanie zwiększona z 1,6 do 1,8 litra. Moc wędrować będzie na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, która pracuje między innymi w Renault Talismanie.

W bazowej odmianie Alpine generować ma około 250 KM, a w najmocniejszym wydaniu o 50 KM więcej, co w dzisiejszych czasach nie wydaje się zbyt imponującym rezultatem jak na sportowy pojazd. Postrzeganie tego parametru ma zmienić bardzo niska masa, oscylująca wokół 1100 kilogramów.

Pierwotnie inżynierom postawiono cel osiągnięcia wagi auta mniejszej niż 1000 kilogramów. Z czasem niestety obniżono poprzeczkę – mimo zastosowania na szeroką skalę aluminium w konstrukcji nadwozia nie udało się spełnić ambitnych planów. Samo zrealizowanie założeń byłoby jak najbardziej możliwe, jednak wyłącznie przy zastosowaniu dużej ilości włókna węglowego, co z kolei wywindowałoby cenę w kosmos – co się mija z celem.

Francuzi konsekwentnie nie chcą ujawniać jednej rzeczy – potencjalnej daty debiutu. Wiadomo jedynie, że lekki, sportowy samochód nieprędko trafi do produkcji. Renault chce zostawić sobie zapas czasu na dopracowywanie pojazdu do absolutnej perfekcji.

Ceny trzech największych konkurentów startują z pułapu 224 510 zł za bazowe Porsche 718 Cayman. Droższa Alfa Romeo 4C to wydatek od 268 660 zł. W szranki z Alpine A120 stanąć może również 310-konne Audi TTS, kosztujące od 215 400 zł wzwyż.

Tagi: News Renault Alpine