Amazon szykuje się do debiutu w naszym kraju. Za ekspresowe doręczenie przesyłek odpowie Poczta Polska

19.02.2020 12:36
Amazon szykuje się do debiutu w naszym kraju. Za ekspresowe doręczenie przesyłek odpowie Poczta Polska Fot. materiały prasowe Amazon

Amazon, największa na świecie internetowa platforma handlowa, jest w Polsce, ale jakby jej nie było. Gigant zatrudnia w naszym kraju ponad 16 000 osób, jednak zakupy musimy robić w niemieckim oddziale przedsiębiorstwa. Jeszcze w 2020 roku ma się to zmienić.

Amazon nie ma sobie równych w internetowym handlu. Z największej platformy e-handlowej na świecie korzystają setki milionów ludzi, co przekłada się na zyski idące w miliardach dolarów.

Sklep szczyci się między innymi szybkością obsługi. Paczki kompletowane są często w ciągu minut od złożenia zamówienia, co przekłada się na błyskawiczną wysyłkę. To właśnie obsługa logistyczną zamówień zajmują się pracownicy w już kilkunastu zbudowanych w Polsce centrach dystrybucyjnych.

Przeczytaj także

Mimo, że Amazon jest obecny biznesowo w Polsce, polscy klienci są traktowani po macoszemu. Zakupy realizowane są przez polskojęzyczną stronę na niemieckiej wersji serwisu, chociaż zamówienia realizowane są z Polski. Jak wynika z przecieków, jeszcze w 2020 roku ma się to zmienić. Światowy gigant chce postawić na Pocztę Polską jako partnera w błyskawicznym dostarczaniu zamówień do klientów.

Amazon w Polsce. Zamówienia obsłuży Poczta Polska

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, Amazon prześwietlił dokładnie funkcjonowanie Poczty Polskiej i uznał, że spełnia one stawiane partnerom logistycznym wymagania jakościowe. Rozmowy miedzy przedsiębiorstwami cały czas trwają, a osiągnięcie ostatecznego porozumienia przewidywane jest na kwiecień 2020 roku.

Narodowy operator pocztowy miałby zostać odpowiedzialny nie tylko za obsługę paczek w Polsce, lecz także realizować przesyłki na Ukrainę.

Posłuchaj podcastu

Allegro, którego Amazon stanie się po debiucie w Polsce śmiertelnym wrogiem, współpracuje blisko z InPostem, znanym przede wszystkim z paczkomatów.

Amazon to nie tylko sklep internetowy. Gigant rzucił też wyzwanie Netfliksowi i Disney+ i oferuje dostęp do własnych filmów i seriali. Jedną największych inwestycji ma być serial „Władca pierścieni”. 

Zobacz także: „Władca Pierścieni”: w serialu Amazona powrócą uwielbiani bohaterowie 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.