Aston Martin DB11 z instrukcji obsługi
Dorota Iglikowska
26.09.2016 11:27
Aston Martin DB11 z instrukcji obsługi Fot. kadr z wideo

Oczkiem w głowie Astona Martina jest następca DB9 – DB11. Aby podkreślić jego znaczenie, w siedzibie marki w Gaydon opracowano unikatowy obraz tego modelu.

Artyści posługiwali się wyłącznie kartkami papieru pochodzącymi z dwóch książek instrukcji obsługi, które kolejno układali na czarnym płótnie. Za projekt odpowiedzialni są pracownicy Atrium Art. Efekty ich pracy, jak i sam proces twórczy, można podziwiać na filmie:

To samo studio artystyczne stworzyło wcześniej Astona Martina Vanquisha przy wykorzystaniu 10 kilogramów skóry w kolorach Obsidian Black, Bitter Chocolate, po Cream Truffle i skończywszy na Sandstorm:

Aston Martin DB11 zapoczątkował nową erę w dziejach marki i to nie tylko ze względu na innowacyjną stylistykę, ale także na silniki. Designerzy opracowujac nowy model inspirowali się między innymi SUV-em DBX oraz DB10 stworzonym na potrzeby filmu Spectre z Jamsem Bondem.

Pojazd wyróżnia się długą i masywną maską, odważnymi przetłoczeniami, dużą osłoną chłodnicy oraz sporych rozmiarów felgami przypominającymi obręcze z DB10. Tylne, rozciągnięte światła przywodzą na myśl te, znane z Vanquisha oraz One-77. Z tyłu zamontowano duże, podwójne końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor.

DB11 napędzane jest 5,2-litrowym silnikiem V12 o mocy 608 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, trafiającego na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej produkcji ZF. Rozpędzenie się ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h. Kierowca do wyboru ma trzy tryby jazdy – GT, Sport i Sport Plus – które wpływają na pracę silnika, układu kierowniczego, skrzyni biegów, amortyzatorów, a także systemu Torque Vectoring. 

W stosunku do poprzednika, następca DB9 urósł w każdą ze stron – z 4709 mm długości do 4739 mm, z 1880 mm szerokości do 2060 mm, z 1270 mm wysokości do 1279 mm. Rozstaw osi zwiększył się z 2743 mm do 2808 mm.

We wnętrzu DB11 znajdziemy wiele elementów znanych z najnowszych modeli Mercedesa, przykładem czego są przyciski do elektrycznego ustawiania foteli, touchpad z pokrętłem do sterowania systemem multimedialnym, czy także sam wyświetlacz.

Najnowszy Aston Martin w Niemczech kosztuje 204 900 euro, czyli blisko 900 000 złotych. Mimo tak zaporowej ceny, chętnych na zakup tego auta nie brakuje.

Dorota Iglikowska Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.