Pogoda
07.09.2016 09:05

Audi A5 Sportback w pełnej krasie

Niemiecki producent samochodów z siedzibą w Ingolstadt w Bawarii, pokazał pierwsze zdjęcia A5 Sportback i S5 Sportback. Auto zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Audi A5 Sportback w pełnej krasie
foto: materiały prasowe

Nasi zachodni sąsiedzi znani są z konserwatywnego podejścia do projektowania nowych generacji aut. A5 tylko dobitnie potwierdza, że tamtejsze studia stylistyczne nie przepracowują się. W końcu model ten wygląda jedynie jak skromne rozwinięcie poprzedniej koncepcji.

A5 powstało na bazie A4. Przednie światła w stosunku do poprzednika zyskały bardziej regularne kształty – są smuklejsze. Przeprojektowano przednią osłonę chłodnicy oraz zderzaki. Tylne światła zaś mocniej nachodzą na klapę bagażnika. Dopracowano aerodynamikę, co zaowocowało w uzyskaniu niskiego współczynnika oporu powietrza, wyrażanego w 0,25 Cx.

Naturalnie rzecz biorąc, nowe A5 Sportback wykorzystuje dokładnie tę samą platformę MLB, co coupe. Dodanie pary drzwi wymusiło na inżynierach zwiększenie rozstawu osi z 2764 mm do 2824 mm. To oznacza, że pasażerowie tylnego rzędu siedzeń mogą liczyć na dodatkową przestrzeń na nogi.

Wraz z wprowadzeniem na rynek A5 Sportback, klienci do wyboru będą mieli 6 jednostek – trzech TFSI i trzech TDI – znanych z odmiany coupe. Ich moc waha się od 190 do 354 KM. Na szczycie łańcucha pokarmowego znalazł się S5 Sportback, korzystający z 3-litrowego TFSI, przekazującego maksymalny moment obrotowy 500 Nm na obie osie.

Silniki – w zależności od wersji – mogą współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną lub dwusprzęgłowymi, automatycznymi o 7 lub 8 przełożeniach. Wprawiane w ruch mogą być przednie koła lub wszystkie cztery.

Napęd Quattro także został poddany modyfikacjom. Z myślą o redukcji zużycia paliwa, odłączana jest jedna z osi w momencie, gdy samochód uzna, że korzystanie z niej nie jest konieczne. Jednak pożytek z tego rozwiązania będą miały wyłącznie odmiany z ręczną skrzynią biegów.

We wnętrzu Sportbacka znajdziemy taki sam wachlarz funkcji, co w A5 coupe. To oznacza, że bazowa wersja będzie wyposażona w 7-calowy ekran systemu multimedialnego, podczas gdy w droższych odmianach znajdziemy 8,3-calowy wyświetlacz, któremu towarzyszy 12,3-calowy wirtualny kokpit w miejscu tradycyjnych zegarów. Spośród opcji, na uwagę zasługuje system Bang & Olufsen z 19 głośnikami.

Pod względem dostępnej przestrzeni, nowe A5 Sportback w stosunku do modelu, który zastępuje, urosło o 17 mm pod względem długości. Dodatkowo pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mogą liczyć na 11 mm więcej przestrzeni na ramiona i 24 mm na nogi. Bagażnik legitymuje się pojemnością 480 litrów, co zdaniem Audi jest najlepszymi wynikiem w klasie.

W Niemczech ceny A5 Sportback startują z pułapu 37 800 euro, czyli około 165 000 zł.

Tagi: News Audi Galeria