BMW M240i szybsze od M2

09.11.2016 11:52
BMW M240i szybsze od M2 Fot. kadr z wideo

Bawarski producent samochodów ma w swojej ofercie dwie bardzo mocne odmiany serii 2 – M2 i M240i. Różnica  w mocy i momencie obrotowym wynosi 30 KM i 35 Nm.

Najbardziej jednak może zaskakiwać fakt, że to właśnie słabsza odmiana jest powyżej pewnych prędkości szybsza od… topowej M2! W końcu z ostatnią modernizacją następca M235i sporo zyskał, wchodząc na terytorium wspomnianego topowego modelu. Przy czym pod względem jednego parametru M240i jest niewątpliwie lepsze – mowa o momencie obrotowym, wynoszącym 500, zamiast 465 Nm, jak to jest w pełnokrwistym modelu „M”.

M240i osiąga maksymalny moment obrotowy w zakresie 1520-4500 obr./min oraz maksymalną moc przy 5500 obr./min, przy czym jego szlachetniejszy brat bliźniak może pochwalić się analogicznymi parametrami – momentem obrotowym dostępnym w przedziale 1400-5560 obr./min oraz 370 KM osiąganymi przy 6500 obr./min. Przy czym dysproporcja w masie między tymi wariantami jest niemalże niezauważalna – M240i waży o 40 kilogramów więcej od M2, legitymując się masą własną 1560 kilogramów „na sucho”. Jeśli jednak zdecydujemy się na ręczne skrzynie w obu modelach, M240i będzie lżejsze o 25 kilogramów (1470 kg).

Jak widać na filmiku, nowocześniejsza jednostka M240i jest wydajniejsza od tej, wykorzystywanej w M2. O ile topowy model szybciej się rozpędza do 100 km/h, różnica wynosząca 0,3 sekundy znika przy prędkości około 150 km/h. Za to równe 200 km/h nieco wcześniej osiąga M240i! Co ciekawe, oba testowane samochody były wyposażone w automatyczne przekładnie, przy czym M2 w skrzynię o 7 przełożeniach, a M240i – Steptronic o 8 przełożeniach.

Znacząca różnica jest w cenie obu pojazdów. Za M240i w polskim salonie przyjdzie nam zapłacić od 213 000 zł, podczas gdy za M2 – od 267 000 zł. Co więcej, klienci decydujący się na ten pierwszy wariant, będą mieli większy wybór podczas konfiguracji. Możliwe jest bowiem opcjonalne doposażenie BMW serii 2 w napęd xDrive. W ofercie znajdziemy także wersję kabriolet. W przypadku M2 decydować możemy jedynie o tym, czy automat będzie żonglować biegami, czy my sami za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej.

Zaskoczeni rezultatem?

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.