BMW M4 GTS nowym królem torów?

Najnowsze BMW M4 GTS odwiedziło długą pętlę legendarnego toru Nurburgring. Auto ze zmagań z tzw. „zielonym piekłem” wyszło obronną ręką…
Niemiecki producent samochodów opublikował wideo zarejestrowane kamerą pokładową, które jest dowodem na to, że 20,6-kilometrowy odcinek pokonano tym autem w zaledwie 7:27,88 minuty (o 30 sekund szybciej od standardowego M4):
Za kierownicą siedział inżynier dywizji BMW M – Joerg Weidlinger, który nie ukrywał swojego entuzjazmu:
BMW M4 GTS to naprawdę ekscytujący samochód. I to nie tylko z powodu potężnego silnika, ale również przez wzgląd na sportowe zawieszenie, które odgrywa tutaj kluczową rolę. Kinematyka, opony, aerodynamika i design – wszystkie te składniki komponują się w świetnie współgrającą całość.
Oczywistym było, że ten model jest szybki, ale czas który wykręcono plasuje ten pojazd w zupełnie innej lidze. Sportowe coupe Bawarczyków okazało się być szybsze od takich aut jak np. Porsche Carrera GT (612 KM), Porsche 911 GT2 (530 KM), Ferrari 458 Italia (570 KM) Koenigsegg CCX (806 KM).
Limitowane do 700 egzemplarzy BMW M4 GTS zadebiutowało w październiku 2015 roku. Pod maską ma 3-litrowy, podwójnie doładowany silnik, taki sam jak w zwykłym M4, z tą różnicą że ten generuje więcej mocy – aż 500 KM. Przy okazji zredukowano masę własną o 27 kg, do 1510 kg. Pojazd w standardzie przenosi 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego na tylne koła za pośrednictwem przekładni EDC. Od 0 do 100 km/h GTS przyspiesza w 3,8 s i rozpędza się do 305 km/h. O jego bezkompromisowych charakterze świadczy brak tylnej kanapy, w miejsce której pojawiła się rozpórka:
Auto trafi do sprzedaży w marcu 2016 roku. To pierwszy pojazd w gamie niemieckiego producenta, który wykorzystuje technologię organicznych diodowych LED-ów. Według producenta samochód ten zapewnia świetne właściwości jezdne i bardzo komunikatywny układ kierowniczy.
Oceń artykuł