Pogoda
24.03.2020 10:50

Biedronka zmienia zasady obsługiwania klientów. Priorytetem bezpieczeństwo seniorów

Każde wyjście na zakupy to w czasie epidemii ryzyko zachorowania na COVID-19. Biedronka wprowadziła zmiany w funkcjonowaniu sklepów, żeby przed koronawirusem chronić osoby, które są nim najbardziej zagrożone: seniorów.

kasa w Biedronce
foto: materiały prasowe Biedronki

Biedronka stara się chronić przed SARS-CoV-2 wszystkich swoich klientów i pracowników. Godziny funkcjonowania sklepów zostały ograniczone, a do lokali może wejść ograniczona liczba osób, tak by możliwe było zachowywanie bezpiecznej odległości.

Przy wejściu do sklepu pojawił się środek dezynfekcyjny, pozwalający odkazić ręce przed i po zakupach. Podobne rozwiązanie wdrożono także w innych placówkach handlowych.

sklep Biedronka
sklep Biedronka
Przeczytaj także Biedronka ogranicza działanie sklepów. Dezynfekcja wchodzących klientów

Biedronka wprowadziła właśnie nowe zasady obsługi klientów, które mają chronić przed niebezpieczeństwem zachorowania na COVID-19 osoby najstarsze. Seniorzy mogą robić zakupy z pierwszeństwem wejścia do sklepu oraz obsługi albo skorzystać z pomocy ochotników dostarczających im sprawunki.

Biedronka zmienia zasady działania sklepów, żeby chronić najstarszych klientów. Pierwszeństwo wejścia i obsługi

Największą zmianą jest zasada pierwszeństwa wejścia do sklepów osób mających więcej niż 65 lat w pierwszej godzinie otwarcia sklepu Biedronki, a więc zazwyczaj od 8 do 9 rano.

"

Sieć dla bezpieczeństwa klientów już wcześniej wprowadziła limity osób, które mogą jednocześnie przebywać w sklepach – limity są związane z wielkością danej placówki. Teraz dodatkowo osoby starsze w pierwszej godzinie funkcjonowania sklepu, będą mogły wejść do niego jako pierwsze. Wszystko po to, by przebywały w sklepie jak najkrócej i były przez to jak najmniej narażone na zachorowanie. Biedronka wzmacnia też zalecenia dotyczące priorytetowej obsługi seniorów przy kasie – na prośbę seniora pozostali klienci będą proszeni o przepuszczenie osoby starszej w kolejce. "

Sieć sklepów będzie ponadto działać jako łącznik między seniorami potrzebującymi pomocy a wolontariuszami.

.

"

Od wtorku, 24 marca, w sklepach sieci zostaną umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Obie grupy mogą też się zgłosić za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dzwoniąc pod numer 22 205 33 00. Wolontariusze mogą się także zarejestrować poprzez formularz na www.biedronka.pl. W ten sposób Biedronka stanie się łącznikiem między potrzebującymi seniorami i osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach, tak by jak najwięcej osób miało zapewnioną tę możliwość "

Płatność za zakupy ma odbywać się za pośrednictwem specjalnej karty:

"

Aby umożliwić seniorowi płatność za zakupy dopiero w momencie ich dostarczenia, Biedronka oferuje także możliwość skorzystania ze specjalnej karty programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka, mają możliwość otrzymania także karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka. "

Biedronka prosi wszystkich klientów o wykazanie się wrażliwością i wyrozumiałością.

Zobacz także: Minister zdrowia Łukasz Szumowski: dziesiątki tysięcy chorych i setki zgonów, jeśli będziecie wychodzić z domu 

Popieracie decyzję Biedronki?

Tagi: Newsy koronawirus