CD Projekt sprzedał ponad 33 mln gier o Wiedźminie

Michał Tomaszkiewicz
23.03.2018 12:49
Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedaje się coraz lepiej|undefined Fot. materiały prasowe

Wiedźmin 3 jest jak dobre wino – lata mijają, a on sprzedaje się coraz lepiej. CD Projekt Red pochwalił się, że nabywców znalazło już 33 mln gier z serii Wiedźmin.

Polskie studio gier pochwaliło się wynikami finansowymi za 2017 rok. Jest dobrze, a nawet świetnie: przychody grupy CD Projekt wyniosły 463 mln złotych, zysk netto zaś sięgnął 200 mln zł netto.

Wiedźmin 3: Dziki gon sprzedaje się coraz lepiej

Dużą rolę w tym sukcesie odegrał Wiedźmin 3: Dziki Gon, który w międzyczasie został uznany przez graczy najlepszą grą wszech czasów – w 2017 roku sprzedało się więcej kopii gry, niż w 2016, w którym pojawił się przecież dodatek Krew i Wino.

Zwraca na to uwagę Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD Projekt ds. finansowych:

Uzyskany wynik jest szczególnie satysfakcjonujący, na tle ambitnego okresu porównawczego, w którym premierę miał nie tylko fenomenalnie odebrany przez graczy dodatek Krew i Wino, ale i Wiedźmin 3: Dziki Gon w edycji Gry Roku.

Łącznie w ciągu 10 lat od premiery pierwszej części sagi gry o Wiedźminie zostały już kupione 33 mln razy.

CD Projekt – plany rozwojowe

Studio przyznaje, że w 2017 roku najważniejszy był debiut GWINT-a, w którym stworzono już prawie 500 kart, a beta-testy gry pozwoliły na zbalansowanie rozgrywki oraz dopracowanie mechaniki.

CD PROJEKT aktywnie wspiera także scenę e-sportową budującą się wokół wiedźmińskiej karcianki, organizując cykliczne imprezy z serii GWENT Masters, których zadaniem jest m.in. utrzymywanie zaangażowania obecnych oraz przyciąganie nowych graczy. Najbliższy turniej GWENT Challenger z pulą nagród 100 tysięcy dolarów i bezpośrednią transmisją wideo odbędzie się pod ziemią w Kopalni Soli w Wieliczce już w kwietniu.

Prace nad nowymi grami (przede wszystkim Cyberpunkiem 2077) oraz „nowymi technologiami pochłonęły w 2017 roku 77 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec roku wyniosło 142 mln zł.

 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.