Pogoda
03.04.2019 15:54

CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze”

Cyberpunk 2077 ma dawać niespotykaną dotąd swobodę w wykonywaniu misji. Żeby było to możliwe, twórcy muszą wznieść się na wyżyny głupoty i sprawdzić wszystkie „genialne” pomysły, na które mogą wpaść gracze.

Cyberpunk 2077
foto: materiały prasowe

CD Projekt RED chce wyznaczyć nowe standardy w grach RPG – dowiedzieliśmy się już, że każde z zadań będzie można ukończyć nawet na pięć różnych sposobów, teraz zaś pojawiły się informacje, że... nie trzeba będzie ich wcale kończyć.

Porażka w wykonaniu zadania – na przykład śmierć ochranianej osoby – nie będzie skutkować informacją o końcu gry i koniecznością ponownego podejścia do misji. Cyberpunk 2077, zupełnie tak jak życie, nie będzie dawać drugiej szansy – jeśli coś nie wyjdzie, trzeba będzie po prostu grać, ponosząc konsekwencje.

Jak zdradzili Redzi, komunikat „Game Over” zobaczy się tylko w przypadku śmierci prowadzonej postaci. Wszystkie inne wydarzenia mają po prostu wpływać na fabułę Cyberpunka 2077 – CDP stara się jak może, żeby przewidzieć jak najwięcej pomysłów, które mogą strzelić graczom do głowy.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także Cyberpunk 2077 – nawet pięć różnych możliwości ukończenia poszczególnych zadań

Cyberpunk 2077 ma być przygotowany na najgłupsze pomysły graczy

CD Projekt RED chce pokazać w Cyberpunku 2077 żywy świat, który nie kręci się wokół gracza. Stworzenie takiej ułudy wymaga ogromu pracy – osoba wcielającą się w V ma mieć wrażenie, że może zrobić w grze praktycznie wszystko.

Wydarzenia mają toczyć się własnym tempem niezależnie od tego, czy gracz jest w okolicy i może w nich uczestniczyć. To problem występujący w wielu grach – kolejne sekwencje wydarzeń uruchamiane są, gdy zostaną spełnione odpowiednie warunki. Sprawia to, że często uczestnicząc w zadaniu sprawiającym wrażenie pilnego można w międzyczasie ruszyć na eksplorację okolic.

Z drugiej strony, chęć pokazania graczowi historii może też oznaczać zamykanie go w niewidzialnej klatce – prowadzona przez niego postać musi znajdować się w obszarze przewidzianym przez misję lub skończy się ona niepowodzeniem.

Cyberpunk 2077 nie będzie czekać na gracza ani trzymać go na siłę przy zadaniach – albo podejdziemy do sprawy na poważnie i wykonamy zadanie, albo wieść o porażce rozejdzie się po Night City, wpływając na przyszłe wydarzenia.

Zobacz także: >> Misje poboczne w Cyberpunku 2077 będą wpływać na fabułę <<

CDP stara się być przygotowane na każdą sytuację – do zadań zespołu należy wynajdywanie najgłupszych rzeczy, jakie gracze mogą zrobić w grze, żeby Cyberpunk 2077 był w stanie odpowiednio zareagować.

Często robicie w grach głupie rzeczy?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry Cyberpunk 2077