CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze”

Michał Tomaszkiewicz
03.04.2019 15:54
CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze” Fot. materiały prasowe

Cyberpunk 2077 ma dawać niespotykaną dotąd swobodę w wykonywaniu misji. Żeby było to możliwe, twórcy muszą wznieść się na wyżyny głupoty i sprawdzić wszystkie „genialne” pomysły, na które mogą wpaść gracze.

CD Projekt RED chce wyznaczyć nowe standardy w grach RPG – dowiedzieliśmy się już, że każde z zadań będzie można ukończyć nawet na pięć różnych sposobów, teraz zaś pojawiły się informacje, że... nie trzeba będzie ich wcale kończyć.

Porażka w wykonaniu zadania – na przykład śmierć ochranianej osoby – nie będzie skutkować informacją o końcu gry i koniecznością ponownego podejścia do misji. Cyberpunk 2077, zupełnie tak jak życie, nie będzie dawać drugiej szansy – jeśli coś nie wyjdzie, trzeba będzie po prostu grać, ponosząc konsekwencje.

Jak zdradzili Redzi, komunikat „Game Over” zobaczy się tylko w przypadku śmierci prowadzonej postaci. Wszystkie inne wydarzenia mają po prostu wpływać na fabułę Cyberpunka 2077 – CDP stara się jak może, żeby przewidzieć jak najwięcej pomysłów, które mogą strzelić graczom do głowy.

Przeczytaj także

Cyberpunk 2077 ma być przygotowany na najgłupsze pomysły graczy

CD Projekt RED chce pokazać w Cyberpunku 2077 żywy świat, który nie kręci się wokół gracza. Stworzenie takiej ułudy wymaga ogromu pracy – osoba wcielającą się w V ma mieć wrażenie, że może zrobić w grze praktycznie wszystko.

Wydarzenia mają toczyć się własnym tempem niezależnie od tego, czy gracz jest w okolicy i może w nich uczestniczyć. To problem występujący w wielu grach – kolejne sekwencje wydarzeń uruchamiane są, gdy zostaną spełnione odpowiednie warunki. Sprawia to, że często uczestnicząc w zadaniu sprawiającym wrażenie pilnego można w międzyczasie ruszyć na eksplorację okolic.

Z drugiej strony, chęć pokazania graczowi historii może też oznaczać zamykanie go w niewidzialnej klatce – prowadzona przez niego postać musi znajdować się w obszarze przewidzianym przez misję lub skończy się ona niepowodzeniem.

Cyberpunk 2077 nie będzie czekać na gracza ani trzymać go na siłę przy zadaniach – albo podejdziemy do sprawy na poważnie i wykonamy zadanie, albo wieść o porażce rozejdzie się po Night City, wpływając na przyszłe wydarzenia.

Zobacz także: >> Misje poboczne w Cyberpunku 2077 będą wpływać na fabułę <<

CDP stara się być przygotowane na każdą sytuację – do zadań zespołu należy wynajdywanie najgłupszych rzeczy, jakie gracze mogą zrobić w grze, żeby Cyberpunk 2077 był w stanie odpowiednio zareagować.

 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.