Pogoda
27.06.2019 11:27

Call of Duty: Modern Warfare powstaje w Krakowie. Studio Infinity Ward odpowiada za silnik i grafikę

Jeśli nowa odsłona Call of Duty: Modern Warfare okaże się udanym powrotem do korzeni, będzie to po części zasługa krakowskiego studia Infinity Ward. Polacy przygotowują grę od pięciu lat.

Call of Duty: Modern Warfare
foto: materiały prasowe

To ma być nowe otwarcie dla skupiającej się na współczesnym polu walki odsłonie Call of Duty: Modern Warfare.

Przy okazji zaprezentowania pierwszego zwiastuna promującego grę twórcy chwalili się, że ich dzieło będzie kamieniem milowym gatunku.

"

Tworzymy pełne emocji doświadczenie, inspirowane bieżącymi nagłówkami gazet, przedstawiającymi dzisiejszy świat jako rzeczywistość, w której nic nie jest czarno-białe, a granice pola bitwy są zatarte. Gracze dołączą do zróżnicowanej obsady składającej się z członków międzynarodowych sił specjalnych oraz bojowników o wolność i wezmą udział w intensywnych, porywających misjach rozgrywających się w ikonicznych europejskich miastach i cechujących się niezwykle chwiejną sytuacją polityczną obszarach Bliskiego Wschodu. "

Dużo uwagi poświęcono także oprawie graficznej. Na potrzeby Call of Duty: Modern Warfare powstał zupełnie nowy silnik graficzny, umożliwiający wykorzystanie wszystkich cudów, jakie w ostatnich latach przyniósł postęp techniczny.

"

Nowa technologia wykorzystuje wszystkie najświeższe osiągnięcia w dziedzinie inżynierii wizualnej, w tym system fizyki pozwalający na najnowocześniejszą fotogrametrię; nowy, hybrydowy system strumieniowania oparty na płytkach; nowy system renderowania PBR; oświetlenie wolumetryczne; 4K HDR; NVIDIA ray-tracing (PC), a także nowy system generowania geometrii przez GPU i wiele więcej. Spectral rendering zaoferuje natomiast nowe spojrzenie na termiczne promieniowanie cieplne w grach i identyfikację podczerwieni zarówno odzwierciedlając termowizję, jak i noktowizję. Inwestycja w rozwiązania techniczne przekłada się na najnowocześniejszą animację i system kreacji kształtów, natomiast nowy zestaw narzędzi audio pozwala na pełną obsługę Dolby ATMOS na wspieranych platformach wraz z najnowszymi efektami symulacji dźwięku. "

Jak się okazało, fajerwerki graficzne w nowym CoD zostały przygotowane przez Polaków ze specjalnie utworzonego w Krakowie studia Infinity Ward. Programiści ciężko pracowali przez ostatnie lata, żeby gra wyglądała jak najbardziej realistycznie. Rezultat robi wrażenie:

Polskie studio zajmowało się zarówno przygotowaniem silnika gry, jak i wypełnieniem go grafiką o odpowiedniej jakości. Wymagało to wykorzystania fotogrametrii oraz skanowania laserowego.

World War 3 gameplay
World War 3 gameplay
Przeczytaj także World War 3 pokazuje totalną rozwałkę pod Pałacem Kultury, na Dworcu Centralnym i w Żółtych Trasach

Podobnie do tworzenia oprawy graficznej swoich gier pochodzi gliwickie The Farm 51. Dzięki temu w World War 3 można prowadzić działania na terenie pieczołowicie odwzorowanych Złotych Tarasów i Dworca Centralnego.

Call of Duty: Modern Warfare – silnik gry powstał w Krakowie

Zadanie stworzenia gry oferujące fotorealistyczne odzwierciedlenie prawdziwych lokacji okazało się być trudne, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczone zasoby, jakimi dysponują obecne generacje konsol.

Z tego samego powodu CD Projekt RED oficjalnie przyznaje, że Cyberpunk 2077 na PlayStation 4 i Xbox One będzie wyglądać gorzej, niż na komputerach PC.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także Cyberpunk 2077 będzie działać gorzej na konsolach

Michał Drobot, szef Infinity Ward, dodał że ogromnym problemem okazał się ogrom danych niezbędnych do odpowiedniego odzwierciedlenia danej lokalizacji.

"

Staramy się, żeby wrażenia z grania były tak realistyczne, jak to tylko możliwe. Nie jest to proste zadanie. Chodzi o kompresję danych. Twoja konsola ma kilka gigabajtów pamięci RAM, a wyprawy Infinity Ward na pustynię w Arizonie w celu dokonania fotogrametrii przyniosły więcej niż 2 TB. Te dane trzeba zmieścić w grze. Spędziliśmy wiele czasu, tworząc systemy kompresji danych, żeby móc korzystać z tych danych i pokazywać je w grze. "

Drobot zdradził także, że zrobienie dokładnych skanów lokalizacji to dopiero początek pracy nad przeniesieniem jej do gry. Zespół grafików musi bowiem określić, jak dany obiekt zachowuje się w różnych warunkach oświetleniowych. Największym wyzwaniem jest odpowiednie odwzorowanie obiektów, które są półprzezroczyste.

Polskie studio jest także odpowiedzialne za animację postaci. Infinity Ward korzystało z procesów wypracowanych przez studia animacji komputerowej, z tym że ich rozwiązanie stosowane jest w czasie rzeczywistym. Drobot powiedział, że podczas sesji motion capture rejestrowano nawet pojawiające się na twarzy aktorów zmarszczki oraz napięcie skóry wokół ust podczas mówienia i wyrażania emocji.

Call of Duty: Modern Warfare ma trafić do rąk graczy w październiku 2019 roku. Nieco później zobaczymy a akcji polski Chernobylite. Jej twórcy używają skanowania 3D, żeby dokładnie odwzorować Strefę Wykluczenia w Czarnobylu.

Zobacz także: Twórcy Chernobylite pokazali film z wizyty w Zonie wokół elektrowni 

Którą serię wolicie?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry Call of Duty