Pogoda
18.06.2019 10:46

Cyberpunk 2077 najczęściej oglądaną grą z E3 2019

Jeśli ktokolwiek miał wątpliwości co do tego, która gra była gwiazdą E3 2019, to właśnie zostały one rozwiane. Jak wynika z analizy ruchu w internecie, Cyberpunk 2077 był najchętniej oglądaną grą demonstrowaną na targach. Odnotowano ponad 30 mln odsłon.

Cyberpunk 2077
foto: materiały prasowe

Cyberpunk 2077 to polska superprodukcja, która ma szansę na totalne zdemolowanie branży gier. CD Projekt RED pracuje nad tytułem od 6 lat i obiecuje niespotykaną jak do tej pory wolność w prowadzeniu rozgrywki.

To świat przedstawiony ma dostosowywać się do gracza, a nie na odwrót. Od decyzji gracza zależy, w jaki sposób prowadzona postać zmierzy się z problemem, a konsekwencje tych wyborów można będzie odczuć w fabule.

Żeby móc spełnić te obietnice w ogromnym, otwartym świecie Cyberpunka 2077, CD Projekt RED stara się przewidzieć, co może strzelić do głowy graczom i zaimplementować odpowiednie rozwiązania w grze.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze”

Już ta zapowiedź wystarczyła, żeby Cyberpunk 2077 był jedną z najbardziej wyczekiwanych gier. Gdy podczas prezentacji na konferencji Microsoft okazało się, że jedną z głównych ról w polskiej grze zagra Keanu Reeves, gracze po prostu oszaleli.

Cyberpunk 2077 najpopularniejszą grą z E3 2019

Ten moment zdążył już przejść do historii targów E3. Gdy pod koniec drugiego oficjalnego zwiastuna Cyberpunka 2077 na ekranie pojawiła się postać grana przez Keanu Reevesa, publiczność wpadła w euforię. Gdy aktor pojawił się osobiście na scenie, zapanowało prawdziwe szaleństwo.

Keanu Reeves
Keanu Reeves
Przeczytaj także Jak zareagował Keanu Reeves na reakcję publiczności podczas prezentacji Cyberpunka 2077?

Zauroczeni tytułem byli nie tylko gracze uczestniczący w targach. Jak się okazało, materiały dotyczące Cyberpunka 2077 były najchętniej oglądanymi spośród wszystkich zaprezentowanych podczas targów.

Wiemy to dzięki projektowi E3 YouTube Interestometer, prowadzonemu przez Marka Armbrusta. Specjalny skrypt zlicza liczbę wyświetleń poszczególnych zwiastunów i prezentuje wyniki w postaci wykresu.

cyberpunk_2077_ogladalnosc_02

Jak widać, treści związane z Cyberpunkiem 2077 (zwiastun oraz prezentację Keanu Reevesa) obejrzano ponad 30 mln razy. Zbliżony wynik i 24 mln odsłon udało się zdobyć tylko Marvel’s Avengers.

Na wykresie znalazła się jeszcze jedna polska gra, tworzony przez Techland Dying Light 2. Tytułem o życiu w świecie zdominowanym przez zombie zainteresowano się 2,4 mln razy.

Dying Light 2
Dying Light 2
Przeczytaj także Dying Light 2 na E3. Nowe szczegóły o kontynuacji polskiego hitu

Większą popularność niż zwiastun może zdobyć sobie prezentacja rozgrywki. CD Projekt RED nie chce pokazywać jej publicznie, żeby podgrzewać atmosferę wokół gry na targach. Polacy zdradzili jednak, kiedy zobaczymy, jak V z pomocą granego przez Keanu Reevesa Johnny’ego Silverhanda radzi sobie z misjami w Cyberpunku 2077.

Zobacz także: Cyberpunk 2077: CD Projekt RED zdradził, kiedy zobaczymy gameplay

A Wam która polska gra z E3 2019 podobała się najbardziej?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry Cyberpunk 2077