Pogoda
20.02.2020 14:39

Członek Strażników Galaktyki zginął w eksplozji. Jak będzie wyglądała przyszłość filmowej serii?

W najnowszej komiksowej serii "Guardians of the Galaxy" zginął jeden z głównych członków Strażników Galaktyki. Czy w nadchodzącym filmie Marvela będzie podobnie?

foto: MARVEL STUDIOS/WALT DISNEY PICTURES / Album/EAST NEWS

Kiedy w 2014 roku do kin wszedł film "Strażnicy Galaktyki" większość widzów nie kojarzyła, kim są dziwne kosmiczne postacie, spoglądające na nich z plakatów. Wystarczyło jednak kilka lat, żeby miliony fanów na całym świecie pokochało bohaterów przeniesionych przez Jamesa Gunna na duży ekran prosto z komiksu, który ukazał się w roku 2008. Jeden z nich zginął niedawno w najnowszej ze swoich przygód.

"Strażnicy Galaktyki" - Star-Lord nie żyje

Odświeżony skład drużyny często się zmieniał, ale liderem pozostawał Peter Quill, lepiej znany jako Star-Lord. Filmowe i komiksowe serie z czasem przeniknęły się na tyle, że bohater grany przez Chrisa Pratta stał się w zasadzie nieodróżnienia od komiksowego pierwowzoru. Niestety papierowe wcielenie Star-Lorda dokonało żywota na kartach drugiego numeru najnowszej serii "Guardians of the Galaxy" autorstwa Ala Ewinga, Juanna Cabala, Federico Blee'a i Cory'yego Petita. Czy podobny los czeka filmowego bohatera?

kadr z filmu Strażnicy Galaktyki
Przeczytaj także Nowy statek Strażników Galaktyki zostanie nazwany na cześć Davida Bowie'go

W ostatnim czasie w uniwersum Marvela doszło do kolejnego kosmicznego zagrożenia. Tym razem ze strony Olimpu i istot czczonych w starożytnej Grecji jako bogów. Najnowsze wcielenie Strażników Galaktyki postanowiło zapobiec atakowi na wszechświat. W skład drużyny oprócz Star-Lorda wchodzą obecnie Richard Rider znany lepiej jako Nova, Rocket Raccoon, Phyla-Vell, Moondragon oraz Marvel Boy. Zadaniem grupy było zniszczenie mechanizmu, pozwalającego Olimpowi na przemieszczenie się między wymiarami.

Guardians of the Galaxy #2

Niestety bomba nie zadziałała, w związku z czym, Star-Lord postanowił poświecić życie i wysadzić Dimension Rotor własnoręcznie. Oszukał swoich przyjaciół, których podstępem ściągnął na pokład statku Bowie, po czym odpalił zdalny mechanizm sterujący maszyną, by wysłać ich na bezpieczną odległość. Następnie stanął oko w oko z Zeusem i zdetonował bombę, pokonując zagrożenie, które zostało wciągnięte przez czarną dziurę. Wraz z Olimpem i jego mieszkańcami zginął jednak również Star-Lord. Ten fakt zdruzgotał pozostałych członków Strażników Galaktyki.

Zac Efron (Adam Warlock)
Przeczytaj także Zac Efron jako Adam Warlock w "Strażnikach Galaktyki 3"?

Co prawda to nie pierwszy raz, kiedy Quill zginął, poświęcając się dla większego dobra i prawdopodobnie wkrótce powróci do życia, ale niewykluczone, że komiks może być odbiciem tego, co zobaczymy w trzeciej części filmowych "Strażników Galaktyki". Jest bowiem szansa, że nadchodzący film Marvel Studios będzie zakończeniem przygód kosmicznych herosów. Czy tak rzeczywiście się stanie?

Strażnicy Galaktyki 2
Przeczytaj także "Strażnicy Galaktyki 3": James Gunn zapowiedział, że w kontynuacji nie powróci jeden z ulubionych bohaterów

"Strażnicy Galaktyki 3" - kiedy premiera?

Produkcja "Strażników Galaktyki 3" ruszy mniej więcej w połowie 2021 roku, ponieważ Gunn pracuje obecnie nad filmem "Suicide Squad 2", który trafi do kin 6 sierpnia 2021. Gunn będzie musiał działać bardzo sprawnie, ponieważ wyznaczono już datę premiery na lato 2022, co oznacza, że zdjęcia do nowych "Strażników Galaktyki" powinny zostać zakończone na początku 2021.

Strażnicy Galaktyki 2