Empik sprzedawał drona z obniżką o 5500 zł - teraz nie chce wydać towaru

Michał Tomaszkiewicz
12.02.2018 16:30
Empik sprzedawał drona z obniżką o 5500 zł - teraz nie chce wydać towaru Fot. zrzut ekranu

To się nazywa wpadka – kosztujący 7900 zł dron DJI Mavic Pro Fly More Combo można były kupić na stronie Empiku za 2400 zł. Sklep przyjął i potwierdził zamówienia, które teraz masowo anuluje.

Na takie właśnie chwile liczą łowcy internetowych okazji. W ofercie Empiku pojawił się przeceniony o 70% profesjonalny dron DJI Mavic Pro Fly More Combo. Możliwość oszczędzenia 5500 złotych kusiła, zamówienia posypały się więc dziesiątkami, jeśli nie setkami.

Kupujący otrzymali potwierdzenie zawarcia transakcji i już witali się z gąską, gdy Empik postanowił uchronić się przed ogromnymi stratami i po prostu anulował zamówienia.

Okazja czyni łowcę

To nie pierwszy raz, gdy polscy internauci rzucają się na zakupy kuszące ceną zbyt atrakcyjną, żeby w nią wierzyć. O przedsiębiorczości użytkowników sieci mógł przekonać się na przykłąd sklep Morele.net, który wystawił na stronie komputery gamingowe warte 8000 zł w cenie wynoszącej… 10 zł.

W kilka godzin zostało złożonych ponad 2000 zamówień, przez co potencjalne straty sklepy mogły sięgnąć nawet 16 mln zł.

Innym razem łowcy okazji wypatrzyli na stronie Mediaexpert.pl telefony Xiaomi Mi A1 w cenie zaledwie 499 zł za sztukę – bliźniaczy model na tej samej stronie był oferowany za 1100 zł. Także i w tym przypadku posypały się zamówienia.

Oferta na stronie Empiku także prezentowała się nad wyraz atrakcyjnie – siec sklepów znana jest z oferowania takich (a nawet wyższych) rabatów, wyglądało więc na to, że kupujący mają do czynienia z prawdziwą (w więcej niż jednym znaczeniu tego słowa) okazją.

Zakupów nie będzie

Sklepy internetowe starają się zabezpieczyć przed ludzkimi błędami i wystawianiem produktów w cenach, które przyniosą im straty. Odpowiadają za to odpowiednie zapisy w regulaminie, regulujące sposób przeprowadzania transakcji (w przypadku Morele.net kliknięcie przycisku „kupuj” jest rozumiane jako zachęta do rozważenia przez sklep propozycji sprzedaży) i wskazujący sposób działania, jeśli wybranego produktu nie można dostarczyć (Mediaexpert wskazał, że nie istnieje model Mi A1 mający 16 GB pamięci wewnętrznej).

Podobne zabezpieczenie ma w swoim regulaminie także Empik:

W przypadku braku w Magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od dostawców Empik, nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Empik poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W takim przypadku zamówienie jest anulowane.

Klienci, którzy dokonali zakupu zastanawiają się, czy składający zamówienie jako pierwsi mogą liczyć na otrzymanie drona, a anulacje transakcji zostały wygenerowane po rzeczywistym wyczerpaniu zapasów magazynowych, czy też Empik wykorzystał zapis w regulaminie do wyjścia obronną ręką z niekorzystnych umów sprzedaży sprzętu.

Szeroki wybór dronów dalekiego zasięgu

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.