Giulia Veloce z nowymi silnikami
21.09.2016 08:44
Giulia Veloce z nowymi silnikami Fot. materiały prasowe

Włosi z okazji zbliżających się targów motoryzacyjnych w Paryżu przygotowali parę nowości, między innymi najnowszego sedana w odmianie Veloce.

Auto ma korzystać z najnowszej generacji napędu na obie osie Q4. Moment obrotowy będzie przekazywany za pośrednictwem automatycznej przekładni o 8 przełożeniach. Klienci będą mogli zdecydować się na jeden z dwóch silników. Z benzynowego o pojemności 2 litrów dzięki turbodoładowaniu inżynierom udało się wykrzesać 280 KM osiąganych przy 5250 obr./min. oraz 400 Nm dostępnych już od 2250 obr./min.

alfa-romeo-giulia-veloce

Z kolei wysokoprężna jednostka oferuje 210 KM przy 3500 obr./min. i 470 Nm przy 1750 obr./min. Co ciekawe, to pierwszy w historii Alfy Romeo turbodiesel stworzony głównie z aluminiowych elementów.

Nadwozie demonstracyjnej Alfy Romeo w mocniejszym wariancie ma pokrywać niebieski lakier Blue Misano. W przypadku turbodiesla Włosi zdecydowali się na szary kolor Silverstone, którego nazwa nawiązuje do znanego toru wyścigowego.

alfa-romeo-giulia-veloce (2)

Obok dwóch Giulii Veloce pojawi się trzeci model o nazwie Advanced Efficiency, który zadebiutuje na początku przyszłego roku i będzie dostępny dla wariantów w wyposażeniu Giulia i Giulia Super. Ma to być propozycja dla wszystkich osób oczekujących od samochodu niskiego zużycia paliwa. Auto ma być napędzane 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 180 KM, przekazującym moment obrotowy przy współpracy z 8-biegowym automatem. Zdaniem producenta, samochód w tej konfiguracji będzie zużywać 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym, emitując przy tym zaledwie 99 g/km.

Taki rezultat udało się osiągnąć między innymi dzięki zmodernizowanemu układowi recyrkulacji spalin, przeprogramowanej skrzyni biegów oraz specjalnemu intercoolerowi. W dodatku obniżono prześwit o 5 mm względem standardowej Giulii, co wraz z dedykowanymi obręczami felg oraz oponami 205/60 R16 poskutkowało w redukcji oporów toczenia kół.

alfa-romeo-giulia-advanced-efficiency

Najoszczędniejsza wersja Giulii AE może poszczycić się współczynnikiem oporu powietrza wynoszący 0,23 Cx. Mimo tych wszystkich zmian, auto wciąż oferuje przyzwoite osiągi. Potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Wskazówkę prędkościomierza będzie można zagonić pod wartość 230 km/h.

Poza Giuliami, na stoisku Alfy Romeo podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu można spodziewać się zmodernizowanych modeli Giuletty i Mito, wraz z 4C coupe i kabriolet.

Na polskim rynku ceny Giulii startują z pułapu 139 000 zł za odmianę z 2-litrowym turbodieslem o mocy 139 000 zł. Najmocniejsza 510-konna Alfa Romeo Quadrifoglio to wydatek od 359 000 zł. 

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.