Pogoda
21.09.2016 08:44

Giulia Veloce z nowymi silnikami

Włosi z okazji zbliżających się targów motoryzacyjnych w Paryżu przygotowali parę nowości, między innymi najnowszego sedana w odmianie Veloce.

Giulia Veloce z nowymi silnikami
foto: materiały prasowe

Auto ma korzystać z najnowszej generacji napędu na obie osie Q4. Moment obrotowy będzie przekazywany za pośrednictwem automatycznej przekładni o 8 przełożeniach. Klienci będą mogli zdecydować się na jeden z dwóch silników. Z benzynowego o pojemności 2 litrów dzięki turbodoładowaniu inżynierom udało się wykrzesać 280 KM osiąganych przy 5250 obr./min. oraz 400 Nm dostępnych już od 2250 obr./min.

alfa-romeo-giulia-veloce

Z kolei wysokoprężna jednostka oferuje 210 KM przy 3500 obr./min. i 470 Nm przy 1750 obr./min. Co ciekawe, to pierwszy w historii Alfy Romeo turbodiesel stworzony głównie z aluminiowych elementów.

Nadwozie demonstracyjnej Alfy Romeo w mocniejszym wariancie ma pokrywać niebieski lakier Blue Misano. W przypadku turbodiesla Włosi zdecydowali się na szary kolor Silverstone, którego nazwa nawiązuje do znanego toru wyścigowego.

alfa-romeo-giulia-veloce (2)

Obok dwóch Giulii Veloce pojawi się trzeci model o nazwie Advanced Efficiency, który zadebiutuje na początku przyszłego roku i będzie dostępny dla wariantów w wyposażeniu Giulia i Giulia Super. Ma to być propozycja dla wszystkich osób oczekujących od samochodu niskiego zużycia paliwa. Auto ma być napędzane 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 180 KM, przekazującym moment obrotowy przy współpracy z 8-biegowym automatem. Zdaniem producenta, samochód w tej konfiguracji będzie zużywać 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym, emitując przy tym zaledwie 99 g/km.

Taki rezultat udało się osiągnąć między innymi dzięki zmodernizowanemu układowi recyrkulacji spalin, przeprogramowanej skrzyni biegów oraz specjalnemu intercoolerowi. W dodatku obniżono prześwit o 5 mm względem standardowej Giulii, co wraz z dedykowanymi obręczami felg oraz oponami 205/60 R16 poskutkowało w redukcji oporów toczenia kół.

alfa-romeo-giulia-advanced-efficiency

Najoszczędniejsza wersja Giulii AE może poszczycić się współczynnikiem oporu powietrza wynoszący 0,23 Cx. Mimo tych wszystkich zmian, auto wciąż oferuje przyzwoite osiągi. Potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Wskazówkę prędkościomierza będzie można zagonić pod wartość 230 km/h.

Poza Giuliami, na stoisku Alfy Romeo podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu można spodziewać się zmodernizowanych modeli Giuletty i Mito, wraz z 4C coupe i kabriolet.

Na polskim rynku ceny Giulii startują z pułapu 139 000 zł za odmianę z 2-litrowym turbodieslem o mocy 139 000 zł. Najmocniejsza 510-konna Alfa Romeo Quadrifoglio to wydatek od 359 000 zł. 

Tagi: News Alfa