Hybrydowa Panamera zużywa 2,5 l/100 km

Po premierze sedana niemieckiego producenta w odmianach 4S, 4S Diesel i Turbo, nastał czas na rozszerzenie gamy silnikowej o hybrydę 4 E-Hybrid.
Samochód do napędu wykorzystuje 2,9-litrowy silnik biturbo V6 pracujący w tandemie z elektryczną jednostką. Łączna moc układu wynosi 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podczas gdy w odmianie poprzedniej generacji elektryczny motor załączał się przy wciśnięciu gazu na co najmniej 80%, tak w nowej Panamerze wspiera spalinową jednostkę już od najniższych obrotów, zupełnie jak w bezkompromisowym 918 Spyder. Biegami żongluje dwusprzęgłowy automat PDK o 8 przełożeniach.
Za sprawą przeprogramowanego sterownika silnika, nowy sedan Porsche potrafi od 0 do 100 km/h rozpędzić się w 4,6 sekundy i pomknąć nawet 278 km/h. Poruszając się w elektrycznym trybie kierowca jest w stanie osiągnąć 140 km/h, przejeżdżając do 50 kilometrów.
W teorii, spalanie nowej hybrydy ma oscylować wokół 2,5 l/100 km bazując na wynikach osiągniętych w standardzie New European Driving Cycle dla modeli hybrydowych plug-in. Jednak warto zauważyć, że same testy przeprowadzane są w warunkach laboratoryjnych, które nijak mają się do rzeczywistości. W dodatku pojazdy przejeżdżają jak największy dystans na energii elektrycznej, a resztę – przy wykorzystaniu silnika benzynowego.
Poprzednia generacja Panamery miała zużywać średnio 3,1 l/100 km według NEDC. W prawdziwych warunkach jednemu z dziennikarzy udało się osiągnąć zużycie na poziomie 4,4 l/100 km, co i tak jest imponującym rezultatem.
Hybrydowy sedan na pełne naładowanie litowo-jonowej baterii potrzebuje 5,8 godziny przy użyciu standardowego urządzenia o mocy 3,6 kW, podczas gdy z opcjonalnym o mocy 7,2 kW potrzeba 3,6 godziny.
Samochód zaprojektowano w taki sposób, by zawsze przy uruchomianiu rozpoczynał pracę w pełni elektrycznym trybie E-Power. Kierowca następnie będzie mógł zmienić na jeden z pozostałych trybów – Sport i Sport Plus dzięki standardowemu pakietowi Sport Chrono Package. Jednak to nie wszystko – opracowano bowiem hybrydowe ustawienia o nazwach Hybrid Auto, E-Hold i E-Charge.
Panamera 4 E-Hybrid zadebiutuje podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych Paris Auto Show. Jednak klienci już teraz mogą zdecydować się na zakup tego pojazdu. W Polsce ceny rozpoczynają się od 490 740 zł z VAT. Pierwsze modele trafią do właścicieli w połowie kwietnia 2017 roku.
Osoby szukające mocniejszych wrażeń mogą zdecydować się na pozostałe odmiany – 4S, 4S Diesel lub Turbo.
Oceń artykuł