Hybrydowa Porsche Panamera Turbo S – najmocniejsza w historii

24.02.2017 08:49
Hybrydowa Porsche Panamera Turbo S – najmocniejsza w historii Fot. materiały prasowe

Niemiecki producent samochodów zaprezentował hybrydową Porsche Panamerę, w której niekoniecznie chodzi o jak najniższe zużycie paliwa. O tym, że coś jest na rzeczy świadczy nazwa tej odmiany – Turbo S E-Hybrid.

Auto w tym wariancie korzysta z tandemu składającego się z jednostki elektrycznej oraz tradycyjnego silnika spalinowego. Łączna moc układu to 680 KM. Tym samym to obecnie najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche oraz drugie w ogóle, po uwzględnieniu 918 Spyder. Ba, Panamera Turbo S E-Hybrid jest mocniejsza nawet od legendarnej Carrery GT. Nie ustępuje jej nawet w sprincie do 100 km/h – wręcz przeciwnie. Osiągnięcie tej prędkości ze startu zatrzymanego zajmuje limuzynie zaledwie 3,4 s (o 0,1 s szybciej). Prędkość maksymalna według producenta wynosi 310 km/h.

Dla przykładu, tyle samo wyciągnie 911 GT3 RS o mocy 500 KM. Co prawda w pełni elektryczna Tesla Model S P100D na zapędzenie wskazówki prędkościomierza do wartości 100 km/h potrzebuje zaledwie 2,28 sekund, ale w ciemno można obstawiać, że w zakrętach oraz pod względem radości jazdy, a także ścieżki dźwiękowej, auto wyprodukowane przez firmę Elona Muska nie umywa się do Porsche.

Najnowsza odsłona tego modelu łączy w sobie 4-litrowy silnik spalinowy pochodzący z 550-konnego Turbo S oraz elektryczną jednostkę ze zwykłej hybrydowej odmiany, generującą 136 KM. Poza 680 KM, ogromne wrażenie na papierze robi maksymalny moment obrotowy w wysokości 850 Nm dostępny już od 1400 obr./min. Dodatkowo Porsche obiecuje bardzo niskie zużycie paliwa – średnio 2,9 l/100 km oraz emisję CO2 66 g/km. W trybie w pełni elektrycznym można przejechać do 50 km. Ładowanie baterii do maksymalnego poziomu trwa 6 godzin przy użyciu standardowej wtyczki 10A lub 2,4 godziny z wykorzystaniem opcjonalnej 32A. Użytkownicy mogą zdalnie rozpocząć proces ładowania za pomocą Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect dla smartfonów lub zegarków Apple.

Najmocniejsza w historii odmiana Panamery dostępna jest w dwóch wariantach – z bazowym rozstawem osi oraz dłuższej Executive, która jest wolniejsza i cięższa. Na standardowe wyposażenie składają się 21-calowe felgi 911 Turbo Design z ceramicznymi hamulcami, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), układem kierowniczym Power Steering Plus i pakietem Sport Chrono. Do tego dochodzą adaptacyjne aerodynamiczne elementy, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management (PASM). W przypadku wydłużonego wariantu wyposażenie wzbogacone zostanie o komfortowe fotele i 4-strefową klimatyzację.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie na początku marca 2017 roku. Producent na razie ujawnił ceny tego modelu na rynku amerykańskim, gdzie za wersję standardową trzeba będzie wydać 184 400 dolarów, czyli 750 000 zł. Za wydłużony wariant Executive przyjdzie nam dopłacić równowartość 41 000 zł.

 

Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.