Pogoda
08.09.2016 09:54

Hyundai i30 – konkurent Volkswagena Golfa

Zupełnie nowy model południowokoreańskiego producenta zadebiutuje w 5-drzwiowej odmianie hatchback podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu pod koniec września 2016 roku.

Hyundai i30 – konkurent Volkswagena Golfa
foto: materiały prasowe

Samochód z założenia ma służyć jako rodzinny pojazd, jednak niewykluczone, że powstanie również jego usportowiona wariacja o nazwie i30 N. Pojazd wyróżnia się zupełnie nowym wyglądem, przy czym znakiem rozpoznawczym aut tej marki ma być kaskadowa osłona chłodnicy obecna w i30. Z podobnego rozwiązania stylistycznego mają korzystać pozostałe modele w gamie Hyundaia.

Auto zaprojektowano, opracowano i testowano w Europie, gdzie zresztą ma być produkowane. Mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości przy rozstawie osi 2650 mm. To oznacza, że jest większy względem poprzednika analogicznie o 40 mm i 15 mm. Zmniejszyła się za to jego wysokość o 15 mm.

i30 2

i30 ma robić wrażenie swoją przestronnością. Jego bagażnik pomieści 395 litrów, co jest wynikiem o 15 litrów lepszym od konkurencyjnego Golfa. W razie potrzeby, kierowca może zwiększyć przestrzeń bagażową do 1301 litrów poprzez złożenie tylnego rzędu siedzeń.

Wnętrze Hyundaia zostało zaprojektowane od podstaw. Nowością ma być kolorowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali. Za jego pośrednictwem będzie można sterować wieloma funkcjami, w tym nawigacją oraz systemami łączności. Producent obiecuje, że materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza mają być najlepsze w klasie. Pozycję lidera umocnić ma bardzo przestronne wnętrze, szczególnie w odmianach wyposażonych w opcjonalny, panoramiczny dach.

Przyszłych właścicieli ucieszyć powinno bogate wyposażenie standardowe z 5-calowym wyświetlaczem LCD, zintegrowaną kamerą tylną, systemem audio premium, Bluetoothem, 7-letnią darmową subskrypcją TomTom Live oraz przeprojektowaną, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicą, dostępną z opcjonalną funkcją podgrzewania.

i30 3

Jak na współczesne standardy przystało, Hyundai został uzbrojony po uszy w pakiet bezpieczeństwa, co jest wręcz obowiązkowym punktem programu dla producenta chcącego konkurować z Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem, Renault Megane, czy Oplem Astrą. Długa lista obejmuje między innymi system autonomicznego hamowania, który wcześniej w razie niebezpieczeństwa ostrzeże o przeszkodzie, inteligentny tempomat, asystentów martwego pola oraz pasa ruchu, a także system informujący o ograniczeniach prędkości. Zupełną nowością jest asystent ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.

i30 4

Klienci będą mieli do wyboru 3 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne. Spośród tych pierwszych wybór może paść na 1,4-litrowy MPI o mocy 100 KM i 134 Nm, 1-litrową, 3-cylindrową jednostkę generującą 120 KM i 170 Nm lub topową odmianę o pojemności 1,4 litra T-GDI, która dzięki turbodoładowaniu produkuje 140 KM i 242 Nm.

Dla fanów turbodiesli przewidziano 1,6-litrowe DOHC w trzech wariantach mocy – 95 KM i 280 Nm, 110 KM i 280 Nm lub 136 KM i 300 Nm.

Silniki współpracować będą z 6-biegową skrzynią ręczną lub opcjonalną przekładnią DCT o 7 przełożeniach.

Jak Wam się podoba i30?

Tagi: News Hyundai