Hyundai i30 – konkurent Volkswagena Golfa

08.09.2016 09:54
Hyundai i30 – konkurent Volkswagena Golfa Fot. materiały prasowe

Zupełnie nowy model południowokoreańskiego producenta zadebiutuje w 5-drzwiowej odmianie hatchback podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu pod koniec września 2016 roku.

Samochód z założenia ma służyć jako rodzinny pojazd, jednak niewykluczone, że powstanie również jego usportowiona wariacja o nazwie i30 N. Pojazd wyróżnia się zupełnie nowym wyglądem, przy czym znakiem rozpoznawczym aut tej marki ma być kaskadowa osłona chłodnicy obecna w i30. Z podobnego rozwiązania stylistycznego mają korzystać pozostałe modele w gamie Hyundaia.

Auto zaprojektowano, opracowano i testowano w Europie, gdzie zresztą ma być produkowane. Mierzy 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości przy rozstawie osi 2650 mm. To oznacza, że jest większy względem poprzednika analogicznie o 40 mm i 15 mm. Zmniejszyła się za to jego wysokość o 15 mm.

i30 2 Fot. foto: materiały prasowe

i30 ma robić wrażenie swoją przestronnością. Jego bagażnik pomieści 395 litrów, co jest wynikiem o 15 litrów lepszym od konkurencyjnego Golfa. W razie potrzeby, kierowca może zwiększyć przestrzeń bagażową do 1301 litrów poprzez złożenie tylnego rzędu siedzeń.

Wnętrze Hyundaia zostało zaprojektowane od podstaw. Nowością ma być kolorowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali. Za jego pośrednictwem będzie można sterować wieloma funkcjami, w tym nawigacją oraz systemami łączności. Producent obiecuje, że materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza mają być najlepsze w klasie. Pozycję lidera umocnić ma bardzo przestronne wnętrze, szczególnie w odmianach wyposażonych w opcjonalny, panoramiczny dach.

Przyszłych właścicieli ucieszyć powinno bogate wyposażenie standardowe z 5-calowym wyświetlaczem LCD, zintegrowaną kamerą tylną, systemem audio premium, Bluetoothem, 7-letnią darmową subskrypcją TomTom Live oraz przeprojektowaną, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicą, dostępną z opcjonalną funkcją podgrzewania.

i30 3 Fot. foto: materiały prasowe

Jak na współczesne standardy przystało, Hyundai został uzbrojony po uszy w pakiet bezpieczeństwa, co jest wręcz obowiązkowym punktem programu dla producenta chcącego konkurować z Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem, Renault Megane, czy Oplem Astrą. Długa lista obejmuje między innymi system autonomicznego hamowania, który wcześniej w razie niebezpieczeństwa ostrzeże o przeszkodzie, inteligentny tempomat, asystentów martwego pola oraz pasa ruchu, a także system informujący o ograniczeniach prędkości. Zupełną nowością jest asystent ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.

i30 4 Fot. foto: materiały prasowe

Klienci będą mieli do wyboru 3 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne. Spośród tych pierwszych wybór może paść na 1,4-litrowy MPI o mocy 100 KM i 134 Nm, 1-litrową, 3-cylindrową jednostkę generującą 120 KM i 170 Nm lub topową odmianę o pojemności 1,4 litra T-GDI, która dzięki turbodoładowaniu produkuje 140 KM i 242 Nm.

Dla fanów turbodiesli przewidziano 1,6-litrowe DOHC w trzech wariantach mocy – 95 KM i 280 Nm, 110 KM i 280 Nm lub 136 KM i 300 Nm.

Silniki współpracować będą z 6-biegową skrzynią ręczną lub opcjonalną przekładnią DCT o 7 przełożeniach.

Jak Wam się podoba i30?

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.