Ile kosztuje Astra w nadwoziu kombi?

Polska dywizja Opla ujawniła ceny nowej Astry w nadwoziu kombi, równocześnie rozszerzając gamę o dwa silniki, przekładnię automatyczną oraz podwyższając kwoty figurujące przy poszczególnych wersjach.
Niemiecki producent rozbudowuje swoją ofertę. Obie nowe jednostki mają pojemność 1.6 l. Topowa benzynowa generuje moc 200 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tej wersji osiągnięcie 100 km/h zajmuje 7 s, a maksymalna prędkość wynosi 235 km/h. W pakiecie Dynamic i 5-drzwiowym nadwoziu hatchback, ceny tej najmocniejszej w gamie Astry rozpoczynają się od 84 400 zł. Na adekwatne wyposażone kombi trzeba wydać 88 300 zł. Decydując się na bogatszą odmianę Elite, do kwoty należy doliczyć jeszcze 3 100 zł.
Drugi motor to podwójnie doładowany turbodiesel, z którego wykrzesano 160 KM i 350 Nm. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,6 s. Maksymalną prędkość osiąga przy 220 km/h. Bazowy Dynamic w nadwoziu hatchback kosztuje od 89 900 zł, a kombi – od 93 800 zł. Tutaj także za drugi stopień wyposażenia o nazwie Elite trzeba dopłacić 3 100 zł.
Najtańszą Astrę V kombi, z 1,4-litrowym benzynowym silnikiem o mocy 100 KM i 5-biegową przekładnią ręczną, oszacowano na 63 800 zł. Ceny turbodiesli w tym samym nadwoziu rozpoczynają się od 75 800 zł wzwyż za model z 1,6-litrowym motorem generującym 95 KM.
Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów może zostać sprzężona z 1,4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem 150-konnym oraz 1,6-litrowym wysokoprężnym o mocy 136 KM.
Przy okazji aktualizacji cennika, podniesiono kwoty hatchbacków z turbodoładowanym motorem 1.4 pod maską. Za wariant o mocy 125 KM trzeba wydać 500 zł więcej, a za 150 KM – już 1000 zł.
Astra V zadebiutowała na targach motoryzacyjnym we Frankfurcie, a parę tygodni później, dokładniej 29 września 2015 roku, rozpoczęto jej seryjną produkcję w fabryce w Gliwicach.
W stosunku do swojego poprzednika, kompaktowy Opel jest nawet o 200 kg lżejszy w porównaniu do adekwatnych wersji silnikowych. Tak ogromną różnicę udało się uzyskać dzięki zastosowaniu między innymi lżejszego o 77 kg korpusu. Dodatkowe 50 kg zaoszczędzono przy wykorzystaniu równie wytrzymałych podzespołów zawieszenia. W rezultacie auto znacznie lepiej się prowadzi i zużywa mniej paliwa.
Swoim wyposażeniem Astra mogłaby aspirować do rywalizacji w segmencie premium – oferuje reflektory w technologii LED oraz wentylowane fotele z funkcją masażu.
Obecnie Opel pracuje nad wydajniejszym systemem selektywnej redukcji katalitycznej, która zadebiutuje w Astrze w połowie 2016 roku.
Oceń artykuł