Jak najczęściej psują się smartfony?

Michał Tomaszkiewicz
02.11.2017 11:06
Jak najczęściej psują się smartfony? Fot. materiały prasowe

Roczne podsumowanie prac serwisu telefonów pokazuje, co najczęściej psuje się w smartfonach używanych w Polsce - największym zagrożeniem dla telefonów są ich właściciele. Wskazano też marki, które trafiają do naprawy najliczniej.

Z raportu przygotowanego przez GoRepair wynika, że najczęstszymi gośćmi serwisu są smartfony Samsunga (24% napraw), Apple (21%) oraz Sony (12%). Cieszące się coraz większą popularnością w Polsce Xiaomi było odpowiedzialne za 7% zgłoszeń.

Dane te nie oznaczają, że to właśnie smartfony tych marek psują się najczęściej – liczba zgłoszeń odpowiada raczej popularności poszczególnych producentów i liczbie sprzedanych przez nich telefonów. 1% wadliwych urządzeń przy wolumenie miliona sztuk będzie bardziej widoczny, niż 10% wadliwych egzemplarzy u producenta, któremu udało się sprzedaż 10 000 egzemplarzy.

Warto także pamiętać, że niezależne serwisy zajmują się przede wszystkim usterkami, które nie są objęte gwarancją. Oznacza to, że zgłaszane powstały najczęściej z winy użytkownika – wymienia się tu przede wszystkim upadki z wysokości, zawilgocenie lub wręcz podtopienie urządzenia. Chwila nieuwagi może kosztować sprawność używanego smartfona.

Zdecydowanie najczęstszym problemem, z jakim zgłaszają się do serwisu właściciele smartfonów, jest pęknięta szybka zabezpieczająca ekran – ten problem stanowił przyczynę 40% interwencji serwisantów. Biorąc pod uwagę, że spora część właścicieli telefonów decyduje się na korzystanie ze smartfonów z pajęczynką pęknięć pokrywających ekran, problem ten może być nawet bardziej rozpowszechniony.

Na drugim miejscu znalazło się nieprawidłowe funkcjonowania ekranu – kłopoty z wyświetlaniem obrazy stanowiły 9% zgłoszonych usterek, uszkodzenia płyty głównej 7%, niedziałający dotyk 7%, zaś problemy z baterią i ładowaniem odpowiednio 6% i 4%.

Jeśli więc chcemy zabezpieczyć się przed większością wywoływanych przez użytkownika awarii – warto pomyśleć o zainwestowaniu w etui ochronne, które weźmie na siebie większość impetu upadku, chroniąc ekran telefonu.

foto: materiały prasowe

Łącznie smartfony stanowiły 71% urządzeń oddanych do naprawy. 15% zgłoszeń dotyczyło laptopów, 14% doprowadzanych do użyteczności sprzętów to tablety. Dla dwóch dodatkowych typów urządzeń także podano listę najczęściej pojawiających się producentów.

Sytuacja w grupie tabletów wygląda bardzo podobnie do smartfonów. Pierwsze dwa miejsca to urządzenia marek Samsung oraz Apple, stanowiące 32% i 27% całości. Na trzecim miejscu znalazło się Lenovo z wynikiem 15%. Najczęściej naprawiane przez nas laptopy były wyprodukowane przez marki Lenovo, Dell i Apple, które stanowiły odpowiednio 24%, 14% i 11% ogółu zgłaszanych komputerów przenośnych.

W przypadku tabletów pęknięta szybka stanowiła 45% zgłoszeń. 13% napraw związanych było z problemami z ładowaniem, po 7% dotyczyło uszkodzonej płyty głównej lub baterii, w 5% przypadków nie działał ekran, a w 3% nie można było podłączyć sprzętu do komputera.

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.