Jakich aut szukają Polacy?

07.11.2016 11:56
Jakich aut szukają Polacy? Fot. materiały prasowe

Badania „AUTOwybory Polaków” dotyczące najważniejszych czynników branych pod uwagę przy zakupie samochodu zrealizował Exact Systems S.A. na zlecenie instytutu Millward Brown.

Okazuje się, że najważniejsze są ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis, na które wskazało aż 42% Polaków. Na drugim miejscu znalazła się cena pojazdu (29%), istotna dla prawie co trzeciego kierowcy. Podium domyka bezawaryjność (28%), o czym wspomniał Jacek Opala, dyrektor rozwoju sprzedaży w Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji:

Marka samochodu, jego wygląd czy wielkość to czynniki istotne zaledwie dla co czwartego kierowcy w Polsce. Najistotniejsze okazały się te zmienne, które są bezpośrednio związane z ceną zarówno samego pojazdu, jak i jego eksploatacji w przyszłości. Nie różnicuje się to znacząco nawet w podziale na osoby kupujące samochody nowe i używane. W tym kontekście ciekawe jest jednak to, że zaledwie co szósty Polak zwraca uwagę na to, czy części zamienne do danego pojazdu są łatwo dostępne i tanie.

Na kolejnych miejscach znalazły się takie czynniki jak marka samochodu, wskazywana przez co czwartą osobę, wygląd pojazdu, istotny dla co piątego kierowcy i wielkość auta – 18% wskazań. Zainteresowani rynkiem wtórnym biorą pod uwagę wiek (16%) oraz przebieg samochodu (12,5%).

Przy okazji wyniki badań ujawniły, że najbardziej kierowcy doceniają informacje w internecie – na forach internetowych, portalach motoryzacyjnych i stronach firmowych producentów. Właśnie tam aż 63% Polaków szuka informacji o samochodach, zakupie, eksploatacji i naprawie. Szczególną popularnością cieszą się fora tematyczne, z których korzysta aż 44% kierowców oraz portale motoryzacyjne, będące źródłem informacji dla 28%. Istotne są także opinie znajomych i rodziny – 38% – przy czym z takiej pomocy najchętniej korzystają kobiety. Natomiast więcej mężczyzn przegląda prasę motoryzacyjną – 17% w stosunku do 8%.

Co ciekawe, z różnych źródeł korzystają osoby zainteresowane zakupem używanego i nowego samochodu. Ci pierwsi najczęściej liczą na wsparcie rodziny i portali motoryzacyjnych w proporcji analogicznie 40 do 30% i 28 do 24% w stosunku do tych drugich, którzy polegają na informacji pozyskiwanych od dealerów.

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.