KFC wybierze danie na podstawie skanu twarzy

Michał Tomaszkiewicz
30.12.2016 11:19
KFC wybierze danie na podstawie skanu twarzy Fot. materiały prasowe

Pokaż jak wyglądasz, a my powiemy Ci co masz zjeść – taką propozycję już niedługo złoży swoim klientom KFC. Technologia rozpoznawania twarzy dostosuje wydawany posiłek do oszacowanych przez program gustów i potrzeb.

System ma zadebiutować w Chinach – KFC wdraża go we współpracy z lokalnym odpowiednikiem Google, internetowym gigantem Baidu. Pierwszy lokal wiedzący lepiej od klienta, co powinien zamówić, zostanie otworzony w Pekinie.

Podczas gdy w Polsce trwa właśnie burza związana z odkryciem używania przez sklepy Żabka oprogramowania do rozpoznawania wieku i płci klienta – spora część Polaków widzi w tym znamiona inwigilowania – w KFC ta sama technologia ma służyć (przynajmniej oficjalnie – jak dodaliby zwolennicy teorii spisowych) do zadowalania klienta.

Fast food podzielił się swoimi obserwacjami zachowań konsumentów – wynika z nich, że większość z nich zostaje skierowana do lokalu przez głód, jednak nie ma tak naprawdę żadnego pojęcia o tym, co chciałaby zjeść.

W rezultacie sprzedawca zamiast zamówienia słyszy rozważania na temat tego, co klient chce kupić – podjęcie tej ważnej decyzji trwa cenne sekundy, które uciekają zarówno KFC (mogłoby już obsługiwać następnego klienta) jak i osobie dręczonej przez głód (chwile spędzone na rozważaniach opóźniają powrót do domu w objęcia ukochanej osoby).

Czego nie robi się dla szczęścia klientów? KFC przygotowało specjalny system komputerowy, który bada wchodzącą do lokalu osobę. Na podstawie obrazu z kamery szacowana jest płeć, wiek, a nawet nastrój skanowego klienta. Te dane pozwalają z kolei zaproponować zestaw, który nie tylko wpasuje się w chwilowe gusta smakowe konsumenta, lecz także zostanie zaproponowany z troską o jego zdrowie.

I tak krewki 20-latek ma otrzymać kurczaka i colę (w uzasadnionych analizą przypadkach dietetyczną), a osoba oszacowana na lat 50 może liczyć co najwyżej na owsiankę z mlekiem sojowym.

KFC podkreśla, że system będzie pokazywał propozycje i że jeśli ktoś nie będzie nimi zachwycony, będzie mógł odmówić przyjaznej komputerowej porady i wrócić do staroświeckiego zawieszania się przy przeglądaniu menu.

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.