Kiedy do sklepu, żeby nie stać w kolejkach? Nowa strona pokazuje, jaki jest ruch w dowolnej placówce
04.05.2020 16:49
Kiedy do sklepu, żeby nie stać w kolejkach? Nowa strona pokazuje, jaki jest ruch w dowolnej placówce Fot. Shutterstock

Mastercard udostępnił stronę kiedydosklepu.pl, dzięki której można sprawdzić, jakie jest natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych. Operator płatności sprawdza, ile transakcji jest przeprowadzone kartami.

Wygoda i bezpieczeństwo – te dwa powodu wymieniane są przez Mastercard jako inspiracja do stworzenia narzędzie KiedyDoSklepu. Operator pozwala na dokładne wybranie i zaplanowanie czasu zakupów w wybranym przez siebie sklepie na podstawie danych historycznych dotyczących liczby transakcji zawieranych przez klientów o danej godzinie.

Sprawdzenie, kiedy w sklepie jest najmniej osób pozwoli zminimalizować czas oczekiwania w kolejce oraz pozwolić utrzymać zalecany dystans do innych osób znajdujących się w placówce handlowej, co pozwoli na zminimalizowanie ryzyka zarażenia się COVID-19.

Przeczytaj także

KiedyDoSklepu wykorzystuje dane dotyczące liczby zawieranych w danym sklepie transakcji i pokazuje, kiedy w środku znajduje się najmniej, a kiedy najwięcej klientów. Dane powinny być dość dokładne, jako że z powodu epidemii zalecane jest przejście na transakcje zbliżeniowe i zrezygnowanie z gotówki.

kiedydosklepu_02 Fot. foto: materiały prasowe Mastercard

KiedyDoSklepu pokazuje, kiedy w naszym sklepie nie ma tłoku

Użytkownicy mogą zasięgać porad narzędzia KiedyDoSklepu na kilka różnych sposobów.

KiedyDoSklepu.pl pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie. Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego (hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy) i dzień tygodnia (dzień roboczy lub weekend). W ten sposób konsumenci z całej Polski mogą sprawdzić spodziewany ruch w wybranym rodzaju sklepu o danej porze dnia i tygodnia, aby zdecydować, kiedy najlepiej wybrać się na zakupy, jeśli chcą zadbać o komfort i bezpieczeństwo swoje, innych kupujących i pracowników sklepu.

Dane przeanalizowane przez Mastercard wskazują, że zwyczaje zakupowe zmieniły się znacznie ze względu na epidemię.

Na przykład, w dni robocze zakupy spożywcze w małych sklepach osiedlowych rozkładają się w ciągu dnia bardziej równomiernie niż przed epidemią. Większe natężenie ruchu, charakterystyczne dla godzin bezpośrednio po pracy, znacząco mniej dominuje nad godzinami poprzedzającymi typową porę powrotów do domu. Jednocześnie szczyt zakupów przesunął się o godzinę wstecz, czyli na 15:00-16:00, a także zaobserwowano zwiększony ruch w godz. 10:00-14:00. Niezmiennie w dni powszednie najmniejsze obłożenie sklepów wciąż widoczne jest wcześnie rano i późno wieczorem.

Dane oferowane na stronie kiedydosklepu.pl aktualizowane są w cyklu tygodniowym, jeśli więc okres szczytu zakupu się zmieni, szybko się o tym dowiemy.

Posłuchaj podcastu

Mastercard podkreśla, że dane o liczbie transakcji które są anonimizowane i pod uwagę brana jest tylko ich liczba, bez wiedzy o tym, kto i co kupuje.

Zobacz także: Gigantyczne tłumy na otwarciu Ikei. Kolejka ciągnęła się przez cały parking [WIDEO] 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.