Koniec pewnej epoki. Telezakupy Mango znikną z telewizyjnej anteny

07.07.2020 14:49
Koniec pewnej epoki. Telezakupy Mango znikną z telewizyjnej anteny Fot. . ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Kanał wysyłki sprzedażowej – Mango24 znika z rynku po 18 latach.

Telezakupy Mango to słynny program sprzedaży wysyłkowej, który emitował w telewizji swoje reklamy i zachęcał do złożenia zamówień przez telefon. Od 2002 działał natomiast oddzielny, specjalny kanał telewizyjny – Mango24, który przez całą dobę emitował reklamy poszczególnych produktów. Teraz, po 18 latach, 31 lipca zostanie on oficjalnie zamknięty.

Przeczytaj także

Słynne telezakupy

Reklamy produktów Mango stanowiły rozrywkę samą w sobie, niezależnie od tego, czy prowadziły do sprzedaży produktu, czy nie. Sam format reklamy, z dynamiczną narracją i aktorami w samych superlatywach zachwalającymi poszczególne produkty, sprawiał, że materiały były niezwykle sugestywne i zachęcały do jak najszybszego sięgnięcia po telefon. Wiele osób, które oglądało Telezakupy Mango przyznaje, że w ostatniej chwili powstrzymało się przed kupnem produktu, który miał być przecież „niezbędny do życia”. 

Zamknięcie telewizji Mango24, o którym poinformowała łódzka sieć kablowa Toya w komunikacie do swoich abonentów, nie oznacza jednak całkowitego zaprzestania działalności firmy. Firma wciąż działa w punktach stacjonarnych na terenie Polski, a także prowadzi sprzedaż w Internecie.

Przeczytaj także

Jak podaje portal press.pl, który jako jeden z pierwszych poinformował o zamknięciu kanału, spółka Mango Media, należąca od 2017 roku do firmy Studio Moderna Polska nie wypracowała zysku w 2017 i 2018 roku, a jej przychody stopniały. W 2018 roku przychody firmy wynosiły 17,3 mln złotych, ze stratą 3,1 mln, w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy firma Mango operowała 64 mln złotych, przy 7,8 mln zł straty.

Działanie firmy ma więc na celu obcięcie kosztów. Czy będzie też pierwszym krokiem w stronę zamknięcia stacjonarnych obiektów? Tego dowiemy się w stosownym czasie.

Przeczytaj także

Patrząc jednak na popularność Telezakupów Mango i fakt, z jakim rozrzewnieniem serwisy informacyjne piszą o programach kanału Mango, firma mogłaby zrobić specjalną kampanię reklamową, w której odtwarza w nowej formule najsłynniejsze reklamy minionego formatu dla przyciągnięcia nowych klientów.

Czytaj także: Agent FBI skazany za morderstwo. Zwiastun thrillera „Above Suspicion” opartego na faktach. W obsadzie gwiazda „Gry o Tron”.

Michał Kaczoń
Michał Kaczoń Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.