Pogoda
07.07.2020 14:49

Koniec pewnej epoki. Telezakupy Mango znikną z telewizyjnej anteny

Kanał wysyłki sprzedażowej – Mango24 znika z rynku po 18 latach.

Koniec pewnej epoki. Telezakupy Mango znikną z telewizyjnej anteny
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Telezakupy Mango to słynny program sprzedaży wysyłkowej, który emitował w telewizji swoje reklamy i zachęcał do złożenia zamówień przez telefon. Od 2002 działał natomiast oddzielny, specjalny kanał telewizyjny – Mango24, który przez całą dobę emitował reklamy poszczególnych produktów. Teraz, po 18 latach, 31 lipca zostanie on oficjalnie zamknięty.

Kaufland
Kaufland
Przeczytaj także Kaufland rusza z niestandardową sprzedażą online. Co będzie dostępne w ofercie sklepu?

Słynne telezakupy

Reklamy produktów Mango stanowiły rozrywkę samą w sobie, niezależnie od tego, czy prowadziły do sprzedaży produktu, czy nie. Sam format reklamy, z dynamiczną narracją i aktorami w samych superlatywach zachwalającymi poszczególne produkty, sprawiał, że materiały były niezwykle sugestywne i zachęcały do jak najszybszego sięgnięcia po telefon. Wiele osób, które oglądało Telezakupy Mango przyznaje, że w ostatniej chwili powstrzymało się przed kupnem produktu, który miał być przecież „niezbędny do życia”. 

Zamknięcie telewizji Mango24, o którym poinformowała łódzka sieć kablowa Toya w komunikacie do swoich abonentów, nie oznacza jednak całkowitego zaprzestania działalności firmy. Firma wciąż działa w punktach stacjonarnych na terenie Polski, a także prowadzi sprzedaż w Internecie.

„Ten program może zawierać przestarzałe treści, które mogą urazić widzów” – taki komunikat pojawi się przed wybranymi produkcjami bry...
„Ten program może zawierać przestarzałe treści, które mogą urazić widzów” – taki komunikat pojawi się przed wybranymi produkcjami bry...
Przeczytaj także „Ten program może zawierać przestarzałe treści, które mogą urazić widzów” – taki komunikat pojawi się przed wybranymi produkcjami brytyjskiej telewzji

Jak podaje portal press.pl, który jako jeden z pierwszych poinformował o zamknięciu kanału, spółka Mango Media, należąca od 2017 roku do firmy Studio Moderna Polska nie wypracowała zysku w 2017 i 2018 roku, a jej przychody stopniały. W 2018 roku przychody firmy wynosiły 17,3 mln złotych, ze stratą 3,1 mln, w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy firma Mango operowała 64 mln złotych, przy 7,8 mln zł straty.

Działanie firmy ma więc na celu obcięcie kosztów. Czy będzie też pierwszym krokiem w stronę zamknięcia stacjonarnych obiektów? Tego dowiemy się w stosownym czasie.

Monty Python i Święty Graal
Monty Python i Święty Graal
Przeczytaj także Telewizja wykorzystała cytat z Monty Pythona. Redaktorka myślała, że powołuje się na relację dziennikarską

Patrząc jednak na popularność Telezakupów Mango i fakt, z jakim rozrzewnieniem serwisy informacyjne piszą o programach kanału Mango, firma mogłaby zrobić specjalną kampanię reklamową, w której odtwarza w nowej formule najsłynniejsze reklamy minionego formatu dla przyciągnięcia nowych klientów.

Czytaj także: Agent FBI skazany za morderstwo. Zwiastun thrillera „Above Suspicion” opartego na faktach. W obsadzie gwiazda „Gry o Tron”.

Czy oglądałeś reklamy Telezakupów Mango?

Tagi: Newsy