Koronawirus w Polsce: Duże zmiany w funkcjonowaniu Poczty Polskiej
16.03.2020 15:37
Koronawirus w Polsce: Duże zmiany w funkcjonowaniu Poczty Polskiej Fot. Shuttenstock (zdjęcie poglądowe)

Poczta Polska wstrzymuje dostarczanie przesyłek za granicę. Ograniczone będą również godziny pracy placówek. Sprawdź, co jeszcze się zmieni!

Od 16 marca 2020 roku Poczta Polska wprowadza duże zmiany w świadczonych usługach. Zobacz, jakie zmiany są planowane!

Duże zmiany w funkcjonowaniu Poczty Polskiej

W wystosowanym komunikacie Poczta Polska oświadcza, że jest w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w Polsce i w związku z pandemią koronawirusa, wprowadza zmiany dotyczące pracy w swoich placówkach.

W komunikacie czytamy:

Od najbliższego poniedziałku (16.03 br.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów. Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych: 

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14–20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Poczta Polska wprowadza także nowe zasady obsługi swoich klientów:

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo  klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

Nie zmieniają się natomiast zasady wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych, jednak jak czytamy w komunikacie:

Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury. Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie. 

Żrodło: www.poczta-polska.pl

Zobacz również: 19 najbardziej absurdalnych teorii spiskowych dotyczących koronawirusa

Romana Makówka
Romana Makówka Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.