Kosmici zamieszkują Europę? Tak uważają naukowcy z ESA

Sergiusz Kurczuk
26.06.2020 13:20
Kosmici zamieszkują Europę? Tak uważają naukowcy z ESA Fot. andreacrisante/easystock/Eastnews

Według naukowców z ESA Europa może być zamieszkana przez obce formy życia. Wskazują na to duże pokłady słonej wody, która może być miejscem życia kosmitów.

Miliony ludzi na całym świecie od lat czekają na moment, w którym Ziemianie w końcu odkryją obce formy życia. Teorie na temat kosmitów są bardzo różne, ale naukowcy są zgodni - to nie możliwe, że w naszym układzie słonecznym zamieszkana jest tylko Ziemia. Stereotypowo uważa się, że obcy mieszkają na Marsie i chociaż nauka nie wyklucza, że rzeczywiście tak jest, okazuje się, żę najnowsze badania wskazują inną lokalizację, w której mogą istnieć organizmy żywe. Chodzi o Europę, która posiada duże pokłady słonej wody.

Naukowcy odkryli kosmitów? Mają zamieszkiwać Europę

Mówiąc Europa, nie mamy na myśli ziemskiego kontynentu, który wziął swoją nazwę od mitologicznej kochanki Zeusa. Mowa o jednym z księżyców Jowisza. To czwarty co do wielkości satelita gazowego olbrzyma.

Najnowsze badania wskazują, że to właśnie Europa może być miejscem, w którym żyją kosmici. Poinformowano o tym na oficjalnym Twitterze Europejskiej Agencji Kosmicznej.

W ostatnim badaniu dotyczącym  danych z misji Galileo NASA sprzed 20 lat znaleziono nowe dowody na występowanie wody na księżycu Jowisza o nazwie Europa. Jest to bardzo ekscytujące dla naszej misji Juice, ma wystartować w 2022 roku.

Wspomniana misja Jucie ma dotrzeć do układu Jowisza, w celu przebadania trzech jego księżyców: Ganimedesa, Kallisto i Europy. Sonda ESA ma przeprowadzić poszukiwania płynnej wody znajdującej się pod powierzchnią tych satelitów. Naukowcy sądzą, że może w niej występować życie. Badacze rozpoczęli pracę nad misją Juice w maju 2012 roku. Ruszy dopiero za dwa lata.

Na razie życie na Europie ma szansę na istnienie jedynie w teorii. Badacze nie wykluczają jednak, że znalezione na księżycach Jowisza organizmy żywe będą przypominać kosmitów, których pełno w filmach i książkach science fiction. Przynajmniej w pewnym sensie. Możliwe, że podobnie jak ufoludki, obcy są zieloni. A to dlatego, że kosmici mieszkający na pokrytym lodem księżycu mogą okazać się glonami.

Jak wiadomo, woda jest czynnikiem niezbędnym do powstania życia. Jeśli na Jowiszu rzeczywiście znajduje się H₂O w stanie płynnym, istnieje duża szansa, że Europa jest zamieszkana. O tym jednak przekonamy się, dopiero kiedy sonda misji Juice przekaże dane z powrotem na Ziemi. Na ewentualne odkrycie kosmitów poczekamy więc co najmniej kilka lat. No chyba że obcy postanowią odezwać się pierwsi...