Limitowany do 50 sztuk McLaren 650 S Spider Can-Am

09.11.2015 12:39
Limitowany do 50 sztuk McLaren 650 S Spider Can-Am Fot. materiały prasowe

McLaren zaprezentował najnowszą, limitowaną edycję 650S SpiderCan-Am. To hołd z okazji serii wyścigowej Can-Am (The Canadian American Challenge Cup).

Powstanie tylko 50 egzemplarzy. Limitowany McLaren ma chowany, sztywny dach wykonany z włókna węglowego. Z tego materiału powstały również maska, hamulec pneumatyczny, środkowa część tylnego zderzaka i czarne progi przy drzwiach. Wyprodukowane z lekkich stopów metali felgi w ciemnym kolorze ze srebrnymi obwódkami inspirowane są samochodami wyścigowymi z lat 60. Okalają je opony Pirelli P Zero Corsa.

Przedni zderzak przeprojektowano tak, by zapewniał maksymalnie duży docisk na przedniej osi. Producent obiecuje, że nowy układ wydechowy z poczwórnymi końcówkami wykonanymi z nierdzewnej stali wydobywa z siebie wyjątkowe dźwięki.

McLaren 650S Can-Am oferowany będzie w trzech kolorach nadwozia – czerwony Mars (jak na zdjeciach), pomarańczowy Papaya Shark i czarny Onyx. Przyszli właściciele będą mogli wybrać jedną z wielu barw wyścigowych z historycznych serii Can-Am.

Nie wprowadzono żadnych zmian w centralnie umieszczonym silniku o pojemności 3.8 litra. To potężne V8 wciąż produkuje 650 KM i 678 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmuje równo 3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 329 km/h.

Ceny limitowanego McLarena 650S Can-Am rozpoczynają się od 255 850 funtów (około 1 460 000 zł). Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli już wiosną 2016 roku, czyli dokładnie 50 lat od pierwszego wyścigu w Mont Tremblant w Kanadzie.

Historia Canadian American Challenge Cup

Wszyscy fani określają tę serię wyścigów po prostu jako „Can-Am”. Jej organizatorem był SCCA (Amerykański Klub Samochodów Sportowych). Zawody odbywały się w latach 1966-1974 oraz 1977-1986.

To była jedna z najbardziej spektakularnych serii wyścigowych wszech czasów. Startujące w niej samochody cechowała niebywała szybkość, a wszystko to kosztem bezpieczeństwa. Organizatorzy zdaje się, że nie słyszeli o czymś takim jak restrykcje. Nie określono w zasadach minimalnej wagi samochodu, jakichkolwiek wymogów silnika, aerodynamiki. Dzięki temu silniki startujących bolidów produkowały ponad 900 KM i ważyły mniej niż 800 kg. Parametry były bardzo zbliżone do tych, którymi chełpi się dzisiejsza Formuła 1.

McLaren brał udział w inauguracyjnym wyścigu Can-Am w St Jovite w Kanadzie w 1966 roku. Brytyjski producent samochodów zdominował serię w latach 1967-1970. Niestety, założyciel firmy – Bruce McLaren – zginął podczas testu nowego modelu wyścigowego o nazwie M8D. Tragiczny w skutkach wypadek miał miejsce 2 lipca 1970 w Goodwood. Bruce miał wtenczas jedynie 32 lata. Pomimo tego dramatu, zespół kontynuował udział w wyścigach. W 1971 również Bruce McLaren Motor Racing sięgnął po zwycięstwo. Łącznie, zespół McLarena triumfował w aż 43 rundach. 

Warto powracać do tak chlubnej historii!

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.