Maserati wyceniło Levante w Polsce

21.03.2016 14:35
Maserati wyceniło Levante w Polsce Fot. materiały prasowe

Luksusowy SUV włoskiej marki zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2016 roku dostępny jest już na polskim rynku w dwóch wersjach silnikowych. Kosztuje niemało, bo od 375 000 zł – podał do informacji polski importer.

Najtańsza w gamie wersja ma pod maską 275-konną jednostkę wysokoprężną, która zadowala się spalaniem 7,2 l/100 km. Osiągi auta z tym silnikiem są przyzwoite – 6,9 s potrzebuje na sprint od 0 do 100 km/h i potrafi rozpędzić się do 230 km/h. Moment obrotowy trafia do 4 kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Zważywszy na preferencje właścicieli crossoverów, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to najchętniej wybierana odmiana.

Droższe Levante – kosztujące od 462 000 zł – może poszczycić się 430 KM, które wykrzesano z 3-litrowej podwójnie doładowanej jednostki V6. Włoski SUV z tak okazałą liczbą argumentów pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i rozpędza się do 264 km/h – a to wszystko według producenta okupione jest średnim zapotrzebowaniem na paliwo oscylującym wokół 10,9 l/100 km.

W polskiej gamie zabrakło z kolei benzynowej 3-litrowej jednostki 350-konnej, oferującej przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 s i prędkość maksymalną 251 km/h.

Nowy crossover jest kluczowym, przełomowym modelem w gamie Maserati. To właśnie w nim marka pokłada ogromne nadzieje na wzrost słupków sprzedaży. Włosi mają nadzieje na powtórzenie sukcesów Cayenne i Macana, z których obecnie żyje Porsche.

Pierwsze przymiarki Maserati do pseudeterenowego auta poczynione zostały już w 2003 roku, kiedy to na wystawie motoryzacyjnej w Detroit pokazano koncepcyjnego Kubanga. Jednak dopiero ujawniony 8 lat później koncept o tej samej nazwie zasugerował światu, że Maserati poważnie przymierza się do wprowadzenia tego typu auta na rynek.

Nazwa samochodu pochodzi od ciepłego wiatru znad morza śródziemnego. Jego produkcja rozpoczęła się 29 lutego 2016 roku w turyńskiej fabryce. SUV ma konkurować z Porsche Cayenne, BMW X5, X6 czy też Mercedesami GLE i GLE Coupe. Levante wyróżnia się rozkładem mas pomiędzy osiami wynoszącym 50/50, a jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,31 Cx.

Włosi gwarantują, że Levante będzie świetnie łączyć stabilność jazdy z wysokim komfortem. Adaptacyjne zawieszenie wykorzystuje podwójne wahacze z przodu i system wielowahaczowy tylnej osi, przy której standardowo pracuje sportowy mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Podróżujący mają do wyboru jeden z pięciu poziomów wysokości zawieszenia.

Konstrukcyjnie nieco leciwe już Cayenne w Polsce kosztuje od 337 685 zł za odmianę z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 262 KM. Z kolei za model z 420-konną jednostką trzeba wydać od 404 027 zł. 

Redaktor antyradia
TOP 5
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.