McDonald's zrobił reklamę WieśMaca o filharmonii. Wywołał dyskusję na temat "dobrego smaku"

29.04.2021 16:12
McDonald's zrobił reklamę WieśMaca o filharmonii. Wywołał dyskusję na temat "dobrego smaku" Fot. 8th.creator/Shutterstock.com

Nowy spot McDonald's promujący burgery WieśMac nie do końca przypadł do gustu środowisku muzyki klasycznej - firmie zarzucono utrwalanie fałszywych stereotypów.

McDonald's krytykowany za reklamę kanapki WieśMac

Niedawno ruszyła kampania promująca WieśMac w McDonald’s. W spocie para i rodzice jednego z nich wracają samochodami ze spotkania w filharmonii, a konkretnie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. W pewnym momencie okazuje się, że rodzice lubią także rozrywkową muzykę, a postaci spotykają się w końcu przed restauracją McDonald's zajadając się WieśMakami.

Polecamy

Spot pojawił się w sieci 21 kwietnia 2021 roku i ma ponad 500 tysięcy wyświetleń. Przez pierwsze dni był mocno komentowany, a większość tych wpisów była mocno krytyczna wobec firmy. Sytuacja eskalowała do tego stopnia, że McDonald's zablokowało możliwość pisania komentarzy pod wideo, a także nie wyświetla ilości łapek w górę i w dół. 

Wirtualne Media przytoczyły w swoim artykule przykładowe komentarze, które mogliśmy przeczytać pod wideo McDonald's. Jak czytamy:

McDonald's Polska WSTYD! Za utrwalanie fałszywych stereotypów i za fatalny dobór utworu.

Mcdonald's Polska, u was ludzi znających się na muzyce nie ma? "Kultura" to dla was wyłącznie papierowe serwetki.

Żenująca reklama utrwalająca głupie stereotypy dotyczące muzyki klasycznej. Zmieńcie marketingowców, McDonald's Polska.

Polecamy

Na temat sprawy wypowiedziała się spora ilość muzyków klasycznych, a także m.in. Nadia Attavanti Blogerka Klasycznie Muzyczna, która napisała w poście na Facebooku:

Tak to swojski WieśMac prześmiewczo dyskredytuje muzykę klasyczną, pogłębiając szkodliwe stereotypy na jej temat i okraszając wszystko wizerunkiem Teatr Wielki - Opera Narodowa .Gratuluję McDonald's kolejnej idiotycznej reklamy w Polsce  może pora pomyśleć o zmianie marketingowców na bardziej lotnych i zmianie agencji marketingowej na taką, która zatrudnia trochę mądrzejszych ludzi od wymyślania reklam.

Następnie Attavanti poinformowała, że złożyła też skargę do Komisji Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy.

McDonald's wytłumaczyło natomiast w swoim oficjalnym oświadczeniu, że spot został opacznie zinterpretowany przez wiele osób. Firma chciała skupić się na napięciu towarzyszącym poznawaniu rodziców swojej drugiej połówki:

Właśnie na tym aspekcie skupia się nasza komunikacja. Jako marka odnosimy się z dużym szacunkiem do kultury oraz dorobku artystycznego, a naszą intencją nie było deprecjonowanie formy sztuki ani żadnego gatunku muzycznego. W celu przygotowania spotu reklamowego, nawiązaliśmy współpracę z Teatrem Wielkim - Operą Narodową i Domem Produkcyjnym, który działa na zlecenie agencji realizującej spot.

Na razie McDonald's nie usunął reklamy i nic nie wskazuje na to, by miał zaprzestać jej emisji w mediach.

Polecamy
Kamil Kacperski
Kamil Kacperski Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.