Pogoda
15.09.2016 10:36

Mercedes-AMG GT w wersji „topless”

Niemiecki producent wreszcie zaprezentował pierwsze zdjęcia sztandarowego roadstera AMG GT. Auto dostępne będzie z silnikiem w jednym z dwóch wariantów mocy – 476 lub 557 KM.

Mercedes-AMG GT w wersji „topless”
foto: materiały prasowe

Niezależne od wersji, pod maską pracuje 4-litrowy silnik twin-turbo V8, rozwijający 630 lub 680 Nm w zakresie analogicznie 1700-5000 obr./min. i 1900-5750 obr./min. Moment obrotowy przekazywany jest na tylną oś przy współpracy z przeprogramowaną 7-biegową skrzynią DCT.

Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,7 lub 4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 302 lub 316 km/h. Według oficjalnych danych producenta, auto ma zużywać średnio zaledwie 9,4 l/100 km, co zważywszy na ogromną moc i niemałą masę własną wynoszącą od 1595 do 1660 kilogramów, wydaje się być wyjątkowo dobrym rezultatem.

Kierowca do wyboru będzie miał jeden z paru trybów jazdy, w tym najostrzejszy o nazwie Race, który powstał z myślą o jeździe torowej. Spowoduje on ostrzejszą pracę poszczególnych podzespołów, w tym silnika i skrzyni biegów. Do tego z rur wydechowych wydobywać się będą donośniejsze dźwięki.

Otwarcie i zamknięcie miękkiego, trójwarstwowego dachu – stworzonego z połączenia magnezu, stali i aluminium – trwa zaledwie 11 sekund i jest możliwe przy prędkości do 50 km/h. Klienci będą mogli zdecydować się na jeden z trzech kolorów dachu – czarny, czerwony i beżowy. Do tego dochodzi 11 odcieni nadwozia i 10 tonacji wnętrza.

Pod względem stylistycznym, obie odmiany roadstera czerpią inspirację z bezkompromisowego AMG GT R, o czym świadczy przede wszystkim ogromna osłona chłodnicy z 15 chromowanymi paskami. Ten zabieg designerski ma podkreślać wyścigowe dziedzictwo marki.

Najmocniejszy wariant roadstera – AMG GT C – standardowo wyposażony jest w specjalny układ wydechowy AMG Performance Exhaust. Ponadto pojazd korzysta z dobrodziejstwa systemu skrętnych tylnych kół, które skrywają się pod powiększonymi nadkolami.

Tobias Moers, będący szefem działu AMG w Mercedesie, nie wątpi, że nowy samochód przypadnie do gustu motoryzacyjnym purystom:

"

AMG GT C Roadsterem jest nową propozycją w naszej gamie, pojazdem, w którym zastosowaliśmy sportowe komponenty z naszych najlepszych pojazdów, w tym z AMG GT R. Rezultat jest oszałamiający – auto oferuje wyjątkowe własciwości jezdne oraz ogrom frajdy z jazdy. "

Nowy model zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu 2016 roku. Wtedy też Mercedes ujawni ceny AMG GT w nadwoziu kabriolet.

Jak Wam się podoba?

Tagi: News Mercedes Galeria