Mercedes zaprezentował klasę E kombi

07.06.2016 09:22
Mercedes zaprezentował klasę E kombi Fot. materiały prasowe

Najnowsza klasa E Estate stylistycznie garściami czerpie ze stylistyki mniejszej klasy E. Czy auto podbije rynek nowych samochodów?

Nowy Mercedes konkurować będzie przede wszystkim z Audi A6 Avant i BMW serii 5 Touring, które w stosunku do auta z gwiazdą na masce są znacznie starsze konstrukcyjnie. W końcu klasę E po raz pierwszy zaprezentowano na początku 2016 roku. Odmiana kombi pomieści w bagażniku imponujące 670 litrów, a po złożeniu tylnych foteli – aż 1820! To adekwatnie o 100 i 200 litrów więcej niż wymienieni wcześniej główni niemieccy konkurenci.

Pod mniejszym wrażeniem będą właściciele poprzednika – E212 – który oferował 25 litrów w pierwszym wariancie. Za to bagażnik jest na tyle ustawny, że pomieści nawet europaletę. Inżynierom udało się wygospodarować aż 110 cm przestrzeni wszerz.

Mało tego – Mercedes będzie oferować wersję Estate z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń przeznaczonym dla najmłodszych pasażerów. Niezależnie od tego, czy przyszli klienci zdecydują się na tę opcję, będą oni mogli skorzystać z dzielonej tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, której oparcie można regulować pod kątem o 10 stopni większym niż w poprzedniku. W zależności od jej pochylenia przestrzeń za tylnymi siedzeniami może wzrosnąć lub zmaleć o 30 litrów, dzięki czemu nawet przy podróży w pięć osób możliwe jest maksymalne wykorzystanie potencjału bagażnika.

Standardem jest pakiet Easy-Pack z elektromechanicznym systemem podnoszenia i opuszczania tylnej klapy. Funkcję można aktywować za pomocą ruchów stopy pod tylnym zderzakiem. Możliwe jest również ograniczenie stopnia otwarcia klapy, co zmniejsza ryzyko jej uszkodzenia.

Zdaniem producenta, nowa klasa E ma oferować świetny poziom komfortu oraz nienaganne właściwości jezdne. Standardem jest samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na maksymalne dopuszczalne obciążenie pojazdu do 745 kilogramów w zależności od odmiany silnikowej oraz holować pojazd lub przyczepę o masie do 2100 kilogramów.

Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne Air Body Control wyposażone w bezstopniową regulację amortyzacji, które dostosowuje się indywidualne przy każdym kole w zależności od sytuacji drogowej.

Do tego kierowca może korzystać z trybów jazdy Dynamic Select – do wyboru jest 5 trybów, w tym komfortowy, sportowy, bardzo sportowy, wydajny lub zindywidualizowany. Wpływają one na takie parametry jak charakterystyka pracy silnika, skrzyni biegów, systemu ESP oraz układu kierowniczego.

Na początku klasa E w Europie dostępna będzie między innymi z trzema silnikami wysokoprężnymi, w tym 150-konnym 2.0 E200d, 194-konnym wariancie o tej samej pojemności E220d oraz 258-konnym 3.0 V6 E350d. Spośród jednostek benzynowych do wyboru będą 2.0 E200 o mocy 184 KM lub 208-konny E250, a także legitymujący się 335 KM 3.5L V6 E400 4Matic oraz najmocniejszy 3.0 V6 E43 4Matic AMG generujący 401 KM. Niezależnie od wersji, żonglować biegami będzie automat 9G-Tronic o 9 przełożeniach.

W przyszłości gama zostanie rozszerzona o E63 AMG. Do tego czasu tytułem najszybszej klasy E Estate będzie mogła się cieszyć odmiana E43 AMG 4Matic, przyspieszająca od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Prędkość maksymalną tego modelu ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Standardem w tej wersji jest przeprojektowane nadwozie z bardziej agresywnymi zderzakami, usztywnione zawieszenie, napęd na obie osie pchający większość momentu obrotowego na tył (w proporcji 31:69) i sportowe felgi 19-calowe.

Mercedes ma rozpocząć przyjmowanie zamówień jeszcze latem tego roku, podczas gdy pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec 2016.

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.