NASA odkryła nową galaktykę. Przypomina statek ze Star Wars

27.08.2020 10:26
NASA odkryła nową galaktykę. Przypomina statek ze Star Wars Fot. shutterstock.com/Zdjęcie poglądowe

Część galaktyki odkrytej przez NASA wygląda jak myśliwiec znany z filmów Gwiezdne Wojny. Ciało niebieskie przybrało kształt TIE Fightera.

Niedawno naukowcy z NASA sporządzili mapę odległej galaktyki za pomocą fal radiowych. Obiekt nazywa się TXS 0128+554 i jest oddalony od Ziemi o 500 milionów lat świetlnych. Po przybliżeniu galaktyki okazało się, że ma ona znajomy kształt.

NASA odkryła galaktykę. Przypomina statek ze Star Wars

Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu NASA, Matthew Lister profesor fizyki i astronomii na Uniwersytecie Purdue w West Lafayette w stanie Indiana stwierdził:

Gdy po raz pierwszy zobaczyłem wyniki badań nad TXS 0128+55, od razu pomyślałem, ze wygląda jak myśliwiec TIE Dartha Vadera z filmu "Gwiezdne wojny: Część IV - Nowa nadzieja". To była zabawna niespodzianka, ale pokazała nam ona także, jak radykalnie mogą zmienić się aktywne galaktyki przez dekady.

Wielokrotne przybliżenie obrazu galaktyki na pewno spodoba się wszystkim fanom Star Wars. Grafika pojawiła się na Twitterze NASA, dołączono do niej zabawny opis:

Obserwacje radiowe pokazały, że galaktyka zabawiła się w cosplay TIE Fightera Dartha Vadera.

Joanna Chojnacka