Pogoda
28.11.2016 10:12

Najlepsze auto na salonie Los Angeles?

Targi motoryzacyjne są niezwykle istotne dla producentów, którzy rywalizują ze sobą o uwagę dziennikarzy i klientów. Jak już wielokrotnie historia pokazywała – zwycięzca może być tylko jeden.

Najlepsze auto na salonie Los Angeles?
foto: materiały prasowe

W 2016 roku podczas wystawy w Los Angeles ogromną uwagę przykuł przede wszystkim pierwszy SUV Alfy Romeo – Stelvio. Auto zadebiutowało w najmocniejszej odmianie QV. Właśnie ten samochód został uznany przez przedstawicieli Cars.com za najbardziej spektakularny. A to za sprawą pięknej sylwetki oraz obiecujących osiągów, o czym wspomnieli między innymi Joe Bruzek:

"

Nowy SUV Alfy jest oszałamiający. Wyszukany design stanowi dowód na to, że nie każdy pojazd musi wyglądać podobnie do konkurentów. Nie można spojrzeć na to auto, mówiąc np. że osłona chłodnicy przypomina tę, znaną z Porsche Macana. Po prostu Stelvio wyróżnia się na tle pozostałych samochodów. "

Stelvio QV korzysta z tych samych podzespołów, co Giulia QV. Napędzana jest 2,9-litrowym silnikiem zaprojektowanym przy współpracy z Ferrari. Wykonano go z lekkiego materiału, wyposażając między innymi w bezpośredni wtrysk paliwa, układ twin turbo, zmienne fazy rozrządu oraz system odłączający cylindry podczas pracy przy niewielkim obciążeniu. Poskutkowało to mocą wyrażaną w 510 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

DAV_4446_tn

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 284 km/h. O dobrą trakcje dba napęd 4x4, współpracujący z aktywnym dyferencjałem. Biegami żongluje 8-biegowa przekładnia, potrafiąca zmieniać przełożenia w tempie około 100 milisekund.

Szczególnie te ostatnie argumenty przemówiły do wyobraźni Aarona Bragmana:

"

To jak Stelvio wygląda, to tylko połowa historii – samochód wykorzystuje bowiem tę samą platformę i silniki, co Giulia sedan. To oznacza, że to będzie statek kosmiczny, prowadzący się jak prawdziwe sportowe auto. Tak bardzo jak podobała mi się jazda Giulią, to tym bardziej jestem podekscytowany perspektywą zajęcia miejsca za kierownicą w tym potężnym SUV-ie, który wydaje się nieco bardziej napompowany niż Giulia. Dzięki temu modelowi, Alfa powinna być w stanie osiągnąć sukces w USA. "

Pod względem stylistycznym, pojazd wzorowany jest na swoim starszym bracie. Podobne są nie tylko kształt świateł i poszczególne przetłoczenia, ale także zderzaki. Wnętrze również przejęło po następcy 159 minimalistyczną stylistykę. Cały ciężar obsługi spoczął na pokrętłach znajdujących się między skrzynią biegów a podłokietnikiem w pierwszym rzędzie siedzeń. Wskazania systemu multimedialnego wyświetlane są za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu.

Pierwszy w historii SUV Alfy Romeo do sprzedaży trafi mniej więcej w połowie 2017 roku. W stosunku do Giulii, atutem tego auta ma być prześwit, pozwalający na pokonywanie znacznie bardziej wymagających przeszkód, niż np. podjazdy. Na jednym z tych ostatnich wyłożyła się Giulia QV...

Tagi: News Alfa