Największy wróg Spider-Mana? Downgrade graficzny, o który oskarżyli twórców fani

Sprawa jest nieco absurdalna, ponieważ „wielkie kontrowersje” zostały wywołane przez wygląd kałuży, która prezentowała się lepiej na wcześniejszych trailerach, niż w samej grze.
Premiera „Spider-Mana” na PS4 zbliża się wielkimi krokami. Jednak nie jest to dla Insomniac prosta droga, ponieważ fani tytułu dopatrzyli się ogromnej różnicy w jakości... kałuży, którą mieliśmy okazję zobaczyć w poprzednich materiałach promocyjnych udostępnionych przed debiutem produkcji.
Fani szybko zauważyli, że kałuża, którą widzieliśmy na gameplayu produkcji udostępnionym na E3 2017, jest zdecydowanie mniejsza w pełnej wersji gry. Porównanie szybko stało się wiralem na Twitterze:
Spider-Man PS4 z downgradem graficznym
Twórcy szybko odpowiedzieli na zarzuty o obniżenie jakości grafiki w ich produkcji i wyjaśnili, że zmieniła się jedynie wielkość kałuży, a nie jej jakość:
To tylko zmiana wielkości kałuży, a nie downgrade grafiki.
Do dyskusji dołączył jeszcze James Stevenson, czyli szef komunikacji ze społecznością Insomniac Games, który napisał na Reddicie, że była to zmiana kosmetyczna:
Zmiana położenia kałuży nie ma żadnego związku z działaniem gry. Jestem prawie pewny, że to zwyczajnie kwestia użyteczności w rozgrywce. Zdecydowanie nie działanie, bo w grze mamy sporo miejsc, gdzie jest mnóstwo kałuż i nie widać tam żadnego problemu z działaniem gry.
Bioware zażartowało z sytuacji Insomniac
Podczas targów PAX West 2018, EA Games prezentowało „Anthem”, czyli nadchodzącą produkcję firmy BioWare. Podczas prezentacji, twórcy zwrócili uwagę tłumu na widoczną kałużę, po czym dodali:
I widzicie, oto kałuża. Zanim pójdziemy dalej - istnieje 98% szansa, że ta kałuża zostanie zmieniona, zmieni lokację albo zostanie zmniejszona.
Premiera „Spider-Mana” na PS4 odbędzie się już w piątek 7 września 2018 roku. Natomiast „Anthem” trafi do sprzedaży w lutym 2019 roku.
Oceń artykuł