Pogoda
31.07.2020 16:03

Nastolatki odkryły asteroidę, która zmierza w kierunku Ziemi. NASA potwierdziła ich osiągnięcie

Dwie piętnastolatki z Indii, Radhika Lakhani i Vaidehi Vekariya, odkryły asteroidę zmierzającą w kierunku Ziemi. Naukowcy Z NASA potwierdzili niecodzienne znalezisko dziewczynek.

Czy grozi nam zderzenie a asteroidą
foto: Shuttenstock

Radhika Lakhani i Vaidehi Vekariya to uczennice dziesiątej klasy szkoły podstawowej w indyjskim mieście Surat. W ramach szkolnego projektu prowadzonego przez Space India i agencję NASA otrzymały niecodzienną szansę wyszukiwania poruszających się w kosmosie obiektów.

Dwie dziewczynki w Indiach odkryły asteroidę

Swoich analiz dokonywały na zdjęciach wykonanych przez teleskopy programu Pan-STARRS. Radhika i Vaidehi odnalazły asteroidę, która ich zdaniem zmierza w kierunku Ziemi.

Archiwum Tajemnic
Przeczytaj także Co by się stało, gdyby w Warszawę uderzyła asteroida?

Analiza zgodnie z poleceniem została wysłana do przedstawicieli stowarzyszonego z NASA obywatelskiego programu naukowego IASC, którzy potwierdzili odkryci

Odkrycie nastolatek zostało ogłoszone przez indyjską agencję kosmiczną – Space India. Chwilę później NASA nadała obiektowi nazwę HLV2514.

Czy grozi nam zderzenie a asteroidą?

Odkryta przez dziewczynki asteroida HLV2514 zmierza w kierunku Ziemi. Naukowcy z NASA stwierdzili, że jej prędkość nie należy jednak do zawrotnych. Asteroida w  chwili obecnej znajduje się w okolicach orbity Marsa, ale w ciągu miliona lat zbliży się do naszej planety na odległość dziesięć razy większą od tej dzielącą Ziemię i Księżyc. W chwili obecnej nie zagraża naszej planecie.

Zobacz również: NASA ostrzega: W stronę Ziemi pędzi asteroida. Koniec świata może nastąpić 29 kwietnia 2020?

Tagi: Ciekawostki Astronomia