Naukowcy odkryli "nową ziemię"

02.08.2019 10:15
Naukowcy odkryli "nową ziemię" Fot. materiały prasowe NASA

Przez kilkanaście miesięcy należący do NASA teleskop TESS odnalazł już setki nowych ciał niebieskich. Tym razem natrafił na miejsce, które mogłoby być nową ziemią

"Super-Ziemia", która póki co określana jest mianem GJ 357d, może posiadać ciekłą wodę na swojej powierzchni.

Znajdująca się jedynie 31 lat świetlnych od nas planeta, może być potencjalnie możliwym do zamieszkania światem.

Co ciekawe TESS zauważył GJ 357 d przez przypadek. W swoich zdjęciach satelita skupił się na GJ 357 b, który znajduje się tuż obok "nowej ziemi", ale którego temperatura na powierzchni dochodzi do 260 stopni celsjusza.

Odkrycie nowego świata zawdzięczamy ludzkim oczom

Naukowcy byli w stanie jednak odkryć na zdjęciach satelity dwa dodatkowe ciała niebieskie: GJ 357c i GJ 357d.

Ta druga, jak się okazuje, ma idealną temperaturę dla ciekłej wody. Jest jednak o wiele bliżej swojego "słońca" niż Ziemia. Rok trwa tam niecałe 56 dni.

TESS nie był w stanie dostrzec GJ 357d przez cały miesiąc. Naukowcy musieli osobiście zająć się analizą danych przesłanych przez teleskop, aby potwierdzić istnienie planety.

TESS został wystrzelony w przestrzeń kosmiczną w kwietniu zeszłego roku. Jego oczy będą zwrócone w stronę przestrzeni kosmicznej do 2022 w poszukiwaniu kolejnych planet niebieskich, które potencjalnie mogą stać się nowym miejscem zamieszkania dla ludzi.

Przeczytaj także: Mars blisko Ziemi: Rockowe i metalowe utwory o Czerwonej Planecie i Marsjanach