Pogoda
23.01.2019 15:10

Netflix może stracić ponad 50% użytkowników. Wszystko przez wprowadzenie reklam

Netflix w ostatnich latach był fenomenem na rynku filmowo-telewizyjnym. Pójście drogą tradycyjnych dystrybutorów filmów i seriali może spowodować początek końca internetowego giganta.

Netflix
foto: materiały prasowe

Netflix to od wieli lat synonim platform streamingowych. Nie ma się, co dziwić. W wielu kwestiach wyprzedzał tradycyjne formy dystrybucji filmów i seriali, a poza tym produkuje bardzo dobrze oceniane tytuły. O tym, jakie oddziaływanie na kinematografię ma Netflix, można przekonać się, zgłębiając listę filmów nominowanych do Oscarów 2019. Produkcja pod tytułem "Roma" stworzona dzięki platformie ma szansę na zdobycie aż dziesięciu statuetek. Okazuje się, że Netflix może w bardzo łatwy sposób stracić prawie 60% klientów. Wszystko przez reklamy.

Netflix - reklamy spowodują spadek liczby użytkowników?

Jak donosi serwis Net Imperative, firma Audience Project przeprowadziła szczegółowe badania dotyczące scenariusza, w którym przedstawiciele platformy streamingowej zdecydowaliby się na wprowadzenie tradycyjnych reklam, które wyświetlałyby się pomiędzy filmami lub kolejnymi odcinkami seriali. Gdyby tak się stało, wielu użytkowników zrezygnowałoby z dalszej subskrypcji serwisu. Przynajmniej w Wielkiej Brytanii, gdzie przeprowadzono badanie. Jakie wyniki przedstawiła firma Audience Project?

"

Większość (57%) użytkowników z Wielkiej Brytanii, zrezygnowałaby z oglądania Netfliksa, gdyby wprowadzono reklamy. Według najnowszych badań subskrypcje mogłyby spać nawet do 42%. "

Prawdopodobnie zbliżone wyniki pojawiłby się w innych krajach. W końcu nikt nie lubi reklam, szczególnie kiedy płaci za filmy i seriale, a nie irytujące, krzykliwe próby nakłonienia ludzi do zakupu kolejnej niepotrzebnej rzeczy. Cała siła Netfliksa tkwi w tym, że użytkownicy płacą konkretną kwotę za określoną ofertę. Z tego powodu platformy streamingowe górują nad sieciami kablowymi oraz innymi formami dystrybucji seriali i filmów.

Netflix - czy na serwisie pojawią się reklamy?

Biorąc pod uwagę wyniki badań, przedstawiciele Netfliksa raczej nie będą szli droga kablówek i platforma pozostanie w niezmienionej formie. Co prawda pod koniec sierpnia 2018 roku na Netfliksie pojawiła się pewna forma reklamy - wyświetlające się automatycznie zapowiedzi kolejnych produkcji dostępnych w ofercie platformy, ale przedstawiciele serwisu zarzekają się, że nowa opcja pełni inną funkcję niż tradycyjna reklama. Mimo wszystko niektórym użytkownikom zmiana nie przypadła do gustu i postanowili anulować subskrypcję.

Sergiusz Kurczuk
Tagi: Duperele Netflix Oscary 2019