Pogoda
24.10.2019 14:25

Netflix zdradził, jak klasyfikuje widzów. Zobacz, kim jesteś według serwisu

Netflix obserwuje zachowania użytkowników i na tej podstawie przyporządkowuje ich do jednej z trzech kategorii. Na postawie ich akcji podejmowane są decyzje które seriale dostaną kontynuację, a o jakich trzeba będzie zapomnieć.

Netflix
foto: Shutterstock

Serwis VoD stara się zapewnić o tym, że działa przejrzyście. Informacje na temat trzech przyjętych przez niego kategorii widzów zostały przekazane w raporcie do komisji rządowej w Wielkiej Brytanii, która zajmuje się oszacowaniem roli wideo na żądanie w misji telewizji publicznej.

Dane o zachowaniu użytkowników z poszczególnych kategorii mierzone są w okresie pierwszych 7 i 28 dni od premiery treści.

Netflix
Netflix
Przeczytaj także Netflix zapowiada walkę z dzieleniem konta

Dzięki tym informacjom Netflix może oszacować, czy dany serial przyciąga u utrzymuje użytkowników i jego brak spowoduje ryzyko zrezygnowania z subskrypcji, czy też widzowie nie są zbyt oddani danemu tytułowi i jego zniknięcie nie będzie stanowiło dla nich różnicy.

Twórcy protestowali, że Netflix zachowuje te dane dla siebie i podaje tylko informacje o chęci lub braku danej współpracy, nie podając powodów podejmowania takiej decyzji. Nowe informacje mają sprawić, że motywy serwisu będą postrzegane jako znacznie bardziej przejrzyste.

Z dokumentu można dowiedzieć się o klasyfikowaniu użytkowników do jednej z trzech kategorii, nazwanych starters, completers i watchers.

Netflix klasyfikuje widzów. W jakiej jesteś kategorii?

Platforma z wideo na żądanie porównuje swoje analizy do badań oglądalności telewizji prowadzonych między innymi przez Nielsena. Wiedza o tym, ilu użytkowników i w jaki sposób angażowanych jest przez daną treść pozwala ustalić, czy jest ona ważna dla ciągłości przychodów Netfliksa, czy też koszt jej produkcji można bez ryzyka pominąć.

Pierwsze badania obejmuje 7 dni od czasu premiery danej treści, drugie obejmuje dane z 28 dni. Netflix dzieli wtedy widzów na dwie kategorie: do „starters” zaliczane są konta, które oglądają 2 minuty danego filmu lub serialu. „completers” z kolei to użytkownicy, którzy zapoznali się z przynajmniej 90% filmu lub sezonu serialu.

"

Te dwie metryki dadzą naszym partnerom kreatywnym lepsze zrozumienie jak użytkownicy angażują się w ich tytuły od początku do końca. "

Trzecia kategoria podana przez Netfliksa to „watchers”. Znajdują się w nich osoby, które obejrzały przynajmniej 70% danego filmu lub serialu. To właśnie ta kategoria wyznacza całkowitą oglądalność danej treści.

Netflix bada w ten sposób, jak poniesione na produkcję filmu lub serialu koszty przenoszą się na utrzymanie zainteresowania widzów oraz pozyskanie nowych subskrybentów.

Zobacz także: Netflix podzielił się listą 10 najchętniej oglądanych filmów oryginalnych serwisu 

Kim jesteś zazwyczaj?

Tagi: Internet Netflix