Netflix zdradził, jak klasyfikuje widzów. Zobacz, kim jesteś według serwisu
24.10.2019 14:25
Netflix zdradził, jak klasyfikuje widzów. Zobacz, kim jesteś według serwisu Fot. Shutterstock

Netflix obserwuje zachowania użytkowników i na tej podstawie przyporządkowuje ich do jednej z trzech kategorii. Na postawie ich akcji podejmowane są decyzje które seriale dostaną kontynuację, a o jakich trzeba będzie zapomnieć.

Serwis VoD stara się zapewnić o tym, że działa przejrzyście. Informacje na temat trzech przyjętych przez niego kategorii widzów zostały przekazane w raporcie do komisji rządowej w Wielkiej Brytanii, która zajmuje się oszacowaniem roli wideo na żądanie w misji telewizji publicznej.

Dane o zachowaniu użytkowników z poszczególnych kategorii mierzone są w okresie pierwszych 7 i 28 dni od premiery treści.

Przeczytaj także

Dzięki tym informacjom Netflix może oszacować, czy dany serial przyciąga u utrzymuje użytkowników i jego brak spowoduje ryzyko zrezygnowania z subskrypcji, czy też widzowie nie są zbyt oddani danemu tytułowi i jego zniknięcie nie będzie stanowiło dla nich różnicy.

Twórcy protestowali, że Netflix zachowuje te dane dla siebie i podaje tylko informacje o chęci lub braku danej współpracy, nie podając powodów podejmowania takiej decyzji. Nowe informacje mają sprawić, że motywy serwisu będą postrzegane jako znacznie bardziej przejrzyste.

Z dokumentu można dowiedzieć się o klasyfikowaniu użytkowników do jednej z trzech kategorii, nazwanych starters, completers i watchers.

Netflix klasyfikuje widzów. W jakiej jesteś kategorii?

Platforma z wideo na żądanie porównuje swoje analizy do badań oglądalności telewizji prowadzonych między innymi przez Nielsena. Wiedza o tym, ilu użytkowników i w jaki sposób angażowanych jest przez daną treść pozwala ustalić, czy jest ona ważna dla ciągłości przychodów Netfliksa, czy też koszt jej produkcji można bez ryzyka pominąć.

Pierwsze badania obejmuje 7 dni od czasu premiery danej treści, drugie obejmuje dane z 28 dni. Netflix dzieli wtedy widzów na dwie kategorie: do „starters” zaliczane są konta, które oglądają 2 minuty danego filmu lub serialu. „completers” z kolei to użytkownicy, którzy zapoznali się z przynajmniej 90% filmu lub sezonu serialu.

Te dwie metryki dadzą naszym partnerom kreatywnym lepsze zrozumienie jak użytkownicy angażują się w ich tytuły od początku do końca.

Trzecia kategoria podana przez Netfliksa to „watchers”. Znajdują się w nich osoby, które obejrzały przynajmniej 70% danego filmu lub serialu. To właśnie ta kategoria wyznacza całkowitą oglądalność danej treści.

Netflix bada w ten sposób, jak poniesione na produkcję filmu lub serialu koszty przenoszą się na utrzymanie zainteresowania widzów oraz pozyskanie nowych subskrybentów.

Zobacz także: Netflix podzielił się listą 10 najchętniej oglądanych filmów oryginalnych serwisu 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.