Niepozorna Honda S600 o mocy 1200 koni mechanicznych

Honda S600 to mały samochód w wersji kabriolet, lub coupe produkowany przez japoński koncern w latach 1964-1968. Okazuje się, że mimo leciwego wieku może być postrachem na wyścigach 1/4 mili.
Podczas imprezy Sydney Australians Jamboree na starcie wyścigów na 1/4 mili staje niepozorna Honda S600. Ten samochód to już klasyk. W latach produkcji 1964-1968 wyprodukowano łącznie prawie 12 tysięcy wersji kabriolet i 1800 sztuk coupe.
Znalezienie auta z taką historią w dobrym stanie graniczy z cudem. Przeszukaliśmy aukcje internetowe, i jedyny egzemplarz jaki można kupić znajduje się w Belgii. Cena zostanie podana przyszłemu właścicielowi dopiero po obejrzeniu auta.
Zaprezentowana na zawodach Jamboree Honda S600 została poddana gruntownej przebudowie przez właściciela. Największe zmiany nastąpiły pod maską samochodu. Seryjnie S600 wyposażona była w 4-cylindrowy silnik generujący moc 57 koni mechanicznych. Zawrotna prędkość maksymalna 145 km/h, nie robi wrażenia w dzisiejszym świecie motoryzacji.
Dlatego właściciel postanowił zamienić silnik na inną japońską jednostkę. Wybór padł na 2JZ, kultowy silnik z Toyoty Supry. Dodatkowo seryjne turbo zastąpił turbosprężarką GIANT 88mm. Taka kombinacja dała wynik ponad 1200 koni mechanicznym w tym małym samochodzie.
To nie jedyny projekt, który powstał z myślą o wyścigach na 1/4 mili. Nas urzekła historia Patryka, który z leciwego Lanosa stworzył maszynę do wygrywania nawet z BMW M3.
Wyjątkowych projektów powstaje, i jeździ coraz więcej. Prócz niepozornego Lanosa, jest również sleeper BMW E21 o mocy 1000 koni mechanicznych nokautujący Lamborghini Aventadora.
Oceń artykuł